НЕТРАДИЦІЙНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯ

Творчість дошкільника нерозривно пов’язана з розвитком уяви, а також пізнавальною і практичною діяльністю. Його творче вираження в малюнку визначається тим, наскільки добре він володіє засобами зображення. Засвоєння дітьми різних варіантів відтворення, технічних прийомів сприяє їхньому творчому розвитку.

Поняття техніки включає в себе розвиток і узгодження діяльність очей і рук. Особливе значення має правильне зображення контуру, форми, кольору предметів тощо.

Нетрадиційні техніки дають можливість відійти від стереотипів, надати дитині максимальну свободу в її образотворенні. Вони досить прості в технічному плані, тому діти легко їх засвоюють і отримують задоволення від результатів. Також такі техніки дають дітям унікальні можливості для експериментування, пошуків образів, сміливих втілень на папері незвичайних фантазій, вражень, думок.

Нетрадиційні техніки малювання відкривають широкі можливості для розвитку уяви і творчих здібностей дітей.

 

ПАЛЬЧИКИ – ПЕНЗЛІ

Під рукою немає пензля? Байдуже. Один палець вмочи в червону фарбу, другий – у синю, третій – у жовту. Чим це не пензлі?

ДРУК ВІД РУКИ

Вмочимо усю долоню (або її частину) у фарбу і залишимо на папері відбиток. А можна «розфарбувати» долоню в різні кольори. Фарби не лише бачимо, а й відчуваємо!До відбитку долоні можна додати відбиток одного чи двох пальців у різних комбінаціях. А відбиток від однієї долоні (без пальців) схожий на чиєсь обличчя. Хто це? Візьмемо пензлик або фломастери і домалюємо потрібні деталі.

 ШТАМП, ШТЕМПЕЛЬ

Ця техніка дає змогу зображувати один і той самий предмет багато разів, складаючи з його відбитків композиції, прикрашаючи ними запрошення, листівки, серветки, сукні тощо.

Штампи, штемпелі виготовити нескладно. Потрібно взяти гумку, намалювати на торці задуманий малюнок і зрізати все зайве. Замість гумки можна використати цупкий поролон, картон, або звичайну картоплю.

 

ПЛЯМОГРАФІЯ

Ігри з плямами допомагають розвивати окомір, координацію і силу руху, фантазію і уяву. Візьмемо трубочку для коктейлю і обережно подмухаємо на краплину… Побігла вона вгору, залишаючи за собою ще одну пляму іншого кольору. Нехай зіллються. На що схожі сліди від них?

 КОЛЬОРОВІ НИТОЧКИ

Візьміть нитки завдовжки 25 – 30 см, розфарбуйте їх різними кольорами. Викладіть – за бажанням – на одній зі сторін складеного навпіл аркуша. Кінці ниток виведіть назовні. Складіть половинки аркуша, притисніть їх один до одного, розгладьте. Потім, не прибираючи долоні з аркуша, обережно витягуйте нитку за іншою. Розгорніть аркуш. Що бачите?

ТАМПОНУВАННЯ

Зробити тампон із марлі (його можна замінити шматочком поролону). Штемпельна подушка буде за палітру. Набрати фарби і легким дотиком до паперу намалювати щось пухнасте, легке, прозоре.

 НАБРИЗК

Суть техніки – у розбризкуванні краплини за допомогою спеціального пристосування. Можна використати зубну щітку та стеку. Зубною щіткою у лівй рці наберемо трохи фарби, а стекою будемо проводити по щетинках швидкими рухами до себе. Бризки полетять тільки на папір.

  МОНОТОПІЯ

Потрібна гуаш різних кольорів і зігнутий навпіл аркуш паперу. Намалюємо половину круга на правій від згину стороні аркуша. А ліву сторону притиснемо (до правої) і розгладимо. Відкриємо аркуш.. Що бачимо? М’яч? А може сонце? Тоді домалюємо промені. Спочатку цю техніку можна використовувати як вправу для розвитку фантазії, уяви, почуття кольору і форми. Нанесемо яскраві плями на одну половину аркуша, притиснемо до неї другу, ретельно розгладимо і розгорнемо. Що вийшло?

 МАЛЮВАННЯ НА ВОЛОГОМУ ПАПЕРІ

Для малювання знадобляться волога серветка та склянка з водою. Умочимо папір у воду та покладемо на вологу серветку (щоб папір не висихав). Візьмемо акварельну крейду і намалюємо все, що забажаємо.

 ГРАТТАЖ

Сутність цієї техніки – у видряпуванні. Нанесемо кольорове тло аквареллю і підсушимо папір. Потім затремо його воском, парафіном або звичайною свічкою. Візьмемо пензлик, вмочимо його в туш і поводимо ним по шматочку мила. Цією сумішшю покриваємо парафіновий аркуш. А тепер візьмемо загострену паличку і почнемо видряпувати малюнок.

 МАЛЮВАННЯ ВОСКОВИМИ КРЕЙДОЧКАМИ АБО СВІЧКОЮ

Такий спосіб здавна використовували народні майстри для розпису яєць. Суть його в тому, що фарба скочується з поверхні, по якій провели восковою крейдою чи свічкою. Беремо пензлик або великий тампон із фарбою, проводимо по паперу – на кольоровому тлі з’являється малюнок. Знадобляться фарба, пензлики чи тампони, воскова крейда чи тоненькі свічки. Така техніка малювання свічкою називається «Сліпим малюванням».

 МОНОТОПІЯ

Відбитки листя різного розміру, форми. Назбирати листочків, нанести на них фарбу від середини до країв листочка. Покласти на білий аркуш паперу і добре притиснути.

 МАЛЮВАННЯ ЗУБНОЮ ЩІТКОЮ

Для малювання зубною щіткою потрібна густа, напівсуха гуаш. Зубну щітку потрібно вмочити у фарбу. Доторкнутися до аркуша паперу потрібно всім ворсом, щоб від кожної ворсинки залишився слід.

 МАЛЮВАННЯ ПОРОЛОНОМ

Вмочаємо шматочок поролону у фарбу й малюємо методом примакування. Дуже добре малювати пухнастих звірів, сніг, сніговита, а можна легко зафарбувати тон.

 МАЛЮВАННЯ МАНКОЮ

Для того, щоб здійснити це малювання, необхідно нанести контури малюнка, після чого покрити його клеєм ПВА і посипати манкою.

Нетрадиційні техніки малювання дають дитині можливість дивуватися і радіти навколишньому світу.

Підготовка до школи

1503-11Заповіді для мами і тата   майбутнього  першокласника

1. Починайте  „забувати”  про  те,  що  ваша  дитина  маленька.  Давайте  її посильну  роботу  вдома,  визначте  коло  її  обов’язків.  Зробіть  це  ніжно, з довірою: „Який  ти  в  нас  уже  великий, ми  навіть  можемо  довірити  тобі  помити  посуд”. Не  робіть  з  дитини  лише  споживача,  нехай  вона  буде  рівноправним  членом  сім’ї  зі  своїми  правами  і  обов’язками.

Читати далі ...

Арт - терапевтична дитячо - батьківська група

1503-01

За нинішніх умов питання взаємодії дошкільного навчального закладу і родин вихованців стає дедалі актуальнішим. Важливо не лише здійснювати психолого-педагогічну просвіту батьків, виробляти разом з ними єдину стратегію впливів на дитину, а й залучати їх до життя дитсадка та суспільства загалом. Активна позиція батьків, продуктивна співпраця дорослих – необхідний для дошкільника зразок соціальної поведінки, своєрідний “ заспокійливий засіб ” , гарант певної безпеки у складних суспільних обставинах, а також запорука гармонійного розвитку дитини.  

 Читати далі ...

HAT