Учитель-логопед: Зиндик Марія Миколаївна

Тренуємо правильне дихання (консультація для батьків)

Життя починається з подиху. Від того, наскільки правильно дихатиме майбутня мама, залежить, наскільки добре почуватиметься дитина. Відомо, що без їжі людина прожити може кілька тижнів, без води кілька днів, а без повітря – лише кілька хвилин. Повітря – не лише неодмінна умова життя людини, а й чудовий лікувальний засіб. Чисте повітря має цілющу силу. На жаль, сучасні діти змушені дихати здебільшого забрудненим повітрям, тож нерідко відчувають кисневий голод, що негативно позначається на їхньому самопочутті, інтелектуальній і творчій діяльності. Щоб запобігти цьому, слід вживати відповідні заходи.

1. Перше правило – частіше провітрювати приміщення, в якому перебувають діти. Не забуваймо й про необхідну кількість кімнатних рослин, які очищують повітря. А також щоденні прогулянки на свіжому повітрі.

2. Друге правило – дихальна гімнастика. Якщо навчити дитину правильно дихати, вона легше переноситиме фізичні навантаження. Вдихати треба через ніс, а видихати через рот. Культури дихання слід дотримуватись і під час виконання фізичних вправ. Дихати треба глибоко, не затримувати подих, адже й мозку, і м`язам потрібен кисень, без нього вони страждають і перенапружуються.

Дихальну гімнастику потрібно проводити в ігровій формі: - надуваємо повітряну кульку; - пускаємо мильні бульбашки; - дуємо через трубочку-соломинку в банку з водою, пускаючи «підводні бульбашки»; - дуємо на вітрячок; - граємо на сопілці; - задуваємо свічку; - вдихаємо аромат квітів.

Логопедичні вправи для розвитку мовленнєвого дихання

 

Вправа «Соня»

Покажіть дитині картинку із зображенням ведмедя, який спить у барлогу. Поясніть слово «барліг» і продемонструйте дихання животом, запропонувавши малюку повторити за вами. Дитина повинна імітувати рівне, глибоке дихання ведмедя, для контролю поклавши руку собі на живіт.

Вправа «Фонтанчик кита»

Покажіть дитині картинку із зображенням кита, який випускає фонтан. Поясніть значення слова «фонтан», а після продемонструйте, як саме повинен дихати кит для того, щоб з'явився такий гарний фонтан – зробіть глибокий вдих ротом, видихніть з силою через ніс. Запропонуйте малюкові подихати так, як кит.

Вправа «Пір'ячко»

Приготуйте коробку з пір'їнками, поставте її на стіл і запропонуйте дитині подути на пір'я губами, складеними в дудочку. При цьому слід стежити за тим, щоб губи малюка не напружувалися, плечі не піднімалися, щоки не роздувати.

Вправа «Сніжинка»

Для виконання цієї вправи потрібно вирізати з паперу сніжинку, покласти дитині на долоньку і губами, складеними в дудочку, здути її з долоні на підлогу.

Вправа «Пливи, пливи, кораблик»

Приготуйте ємність з водою. Кораблик можна виготовити з паперу, а можна зробити корковий кораблик з паперовими вітрилами. Поясніть дитині значення слова «вітрила» і опустіть кораблик на воду. Нехай малюк дує на кораблик так, щоб він міг рухатися. Зверніть увагу дитини на те, що коли вона перестає дути, кораблик зупиняється. Можна також запускати кораблик під час прийняття ванни.

Вправа «Зігріємо ручки»

Запропонуйте дитині скласти долоньки разом, вдихнути повітря через ніс і видихнути в долоні, промовляючи звук [х].

3. Наступне правило – використання кричалочок.

Кричалочки для тренування дихальної системи.

Дорослим не до вподоби коли діти кричать, але цей процес необхідний для здоров`я дитини, для нормального функціонування дихальної системи. Перший рядок віршів – кричалочок промовляється стиха, а кожний наступний – усе голосніше й голосніше.

Друзів я шукаю,

Між дерев блукаю.

Я у лісі не мовчу,

Дуже голосно кричу:

« Ау-ау-ау!»

 

За кермом, як на коні-

Дуже весело мені!

І педалі я кручу,

І кричу,кричу, кричу:

« Привіт небу!

Привіт сонцю!

Привіт друзям

У віконці!»

 

Ось весна вже на порозі,

І птахи уже в дорозі.

З вирію летять,

З неба нам кричать:

« Курли! Курли! Курли!»

 

Ці прості заходи допоможуть наситити дитячий організм необхідною кількістю кисню, розвивати дихальну систему та тренувати правильне дихання. Як результат – діти добре почуваються, проявляють активність, сповнені сил та енергії.

 

Підготувала:

вчитель-логопед

Зиндик М.М.

HAT