Скарбничка вихователя: ЖУРБА НАТАЛЯ СТЕПАНІВНА​

«Їде, пливе, летить» (інтегроване заняття з ознайомлення з навколишнім/ малюванням для середньої групи)

Малювання – ознайомлення з соціумом.

Вид (колективне)

Тип  (комбіноване)

Тема: Їде, пливе, летить.

Мета: закріпити і поглибити знання дітей про різні види транспорту (наземний, повітряний водний), його призначення, закріпити назву: автомобіль, тролейбус, автобус, літак, гелікоптер, ракета, човен, корабель, способи пересування; розвивати інтерес до різних видів транспорту, розвивати діралогічне мовлення.Вчити малювати автобус, тролейбус або інший вид транспорту за   бажанням дітей, дотримуючись пропорцій. Закріпити кольори та їх відтінки. Розвивати пам’ять, увагу, творчу уяву.Виховувати зосередженість під час роботи, наполегливість, обачність.

Матеріал: дитячий автомобіль, лисичка,ілюстрації (різний вид транспорту), зразки,аркуш паперу на кожну дитину,гуаш,підкладні клейонки, склянки з водою, серветки.

Хід заняття:

В групі на автомобілі заїжджає автомобіль з лисичкою.

-         Добрий день, друзі. Приїхала до вас я з далекого лісу й побачила багато цікавого, але я розгубилась, тому що багато чого не знаю, хочу, щоб ви мені допомогли розібратись, у мене для вас є  завдання. Це - фотографії (ілюстрації транспорту), давайте ми їх разом розглянемо.

 Вихователь пропонує дітям розглянути види транспорту й загадує загадки.

В синім небі путь моя, Швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене …(Літак)

Ні сани, ні віз, а їде без коліс. (Човен)

П'є бензин, як молоко,

Може бігати далеко,

Возить вантажі і людей.

Ти знайомий, звичайно, з нею. (Машина)

 

Що за чудо - довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином (Автобус)

-Як можна назвати одним словом все, що зображено на цих картинках?

Діти:

 -Транспорт. Є різні види транспорту: той, який літає у небі, інший, їде по дорогах, і той, який плаває по морях та океанах.

Вихователь:

- Тож які є види транспорту?

Діти:

-Наземний, підземний, повітряний, водний

.Вихователь:

 -Добре, подумайте й скажіть, навіщо потрібний людям

 транспорт?

Діти:

- Для того щоб перевозити вантаж, людей.

Вихователь:

-Зараз ми з вами пограємо в гру  «Їде, пливе, летить»(рухлива гра з м’ячиком).

 -Видів транспорту досить багато й з кожним роком стає усе більше й більше І дітям, і дорослим потрібно бути дуже уважними там, де ви можете зустрітись із великими й сильними машинами - на дорогах, вокзалах, в портах.

Дидактична гра «Виправ помилку» Потяг пливе по морю, тому що він морський транспорт Корабель мчить в повітрі, тому що він повітряний транспорт . Літак їде по рейках тому що він залізничний транспорт Таксі перевозить каміння тому що це вантажний транспорт. Вантажівка перевозить людей, тому що це пасажирський транспорт.

Лисичка:

-Мені сподобався автобус й тролейбус, вони чимось схожі між собою, не підскажите чим?

Відповіді дітей.Діти ще раз розглядають зображення цього виду транспорту.

Показ послідовності роботи.

Фізхвилинка «У володарки зими…»

Робота дітей.

В кінці зіняття лисичка розглядає із дітьми малюнки , бере їх у дарунок своїм друзям , прощається і сідає в автомобіль.

Вихователь СДНЗ № 37 Журба Н. С.

HAT