Освіта для сталого розвитку

Заняття "Як діти Жабку врятували"

тематичне заняття екологічного спрямування

та впровадження ідей сталого розвитку

з елементами розваги та експериментально - дослідницької

діяльності для дітей старшої групи

 

Підготувала: вихователь - методист

Шупарська Н.О.

Завантажити версію у WORD

 

Мета:  Дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дошкільнят. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в приміщенні). Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини: вода - джерело життя; вода необхідна для підтримання та забезпечення життя людини.

Розвивати усвідомлення старшими дошкільниками необхідності збереження ресурсів Землі та особистої причетності до майбутнього природи, та залучення їх до впровадження ідей сталого розвитку.

Прищеплювати бережливе ставлення до води. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу, уміння оцінювати вчинки свої та інших, бажання оберігати і збагачувати природні багатства Землі.

 

Матеріал: запис звуків води, склянки з водою (різна кількість води в склянках) музичні інструменти; басейн, логопедична Жабка( іграшка), глобус, маски, стіл для дослідів, склянки, гуашеві фарби, пензлики, підставка, посуд з водою, корки, дурев'яна паличка, кришечки, кусочки пінопласту, камінчик, мушлі.

Хід заняття:

Вихователь одягає на руку Жабку: Подивіться, до нас завітала маленька Жабка

  • Вітаю вас малята! Я прийшла до вас просити допомоги! Гине мій рідний дім-лісове озеро!Раніше вода була в ньому чистою прозорою. На ній мов білосніжні кораблики, погойдувалися квіточки латаття. Довкола височів очерет, в якому я так любила відпочивати. А потім на берег почали приходити люди: палити на березі багаття, повиламували очерет, залишили біля озера багато сміття. Воно потерпає від людської недбалості. Мені не має де жити! Я знаю, що лише ви можете мені допомогти – лісове озерце врятувати!

(Магнітограф - викладаю площинні зображення людей, сміття, камишу, озера, багаття)

Вихователь: - Діти, допоможемо лісовому озерцю?

  • Чи потрібні нам людям озера? річки?

  • Навіщо? (Відповіді дітей)

Висновок. Як людина використовує воду. Без води не замісити тісто для хліба, не приготувати бетон для будівництва, не виготовити папір, тканину для одягу, гуму, цукерки, ліки — нічого не зробити без води!

Вода потрібна людині для життя, харчування, підтримки чистоти. Без води людство просто зникне.

Жабка: А я буду чекати вас біля озера!

(Діти під пісню «вирушають» до озерця)

Пісня «Лісова»

Діти підходять до «озерця» ( надувний басейн). Біля нього розкидані пляшечки, обгортки від цукерок, пакети, корки, кришечки і т.д.

(Звучать звуки води, лісу)

Вихователь: Подивіться скільки сміття, як тут можна жити бідолашній жабці?

(Звучить звук річки і забігає дівчинка Водичка)

Вихователь: А чого ти Водичко така сумна?

Як мені не сумувати ,

Вся отрута й хімікати,

Постікали в мою воду,

Зіпсували чисту вроду,

Ще й туристи завітали,

Скрізь сміття понакидали,

Бідна риба у пакети,
Потрапляє мов в тенета.

Вихователь: Діти, а ви знаєте, куди потрібно збирати сміття після відпочинку?

Тож давайте зберемо це сміття в пакети і потім викинемо їх в сміттєвий бак. В жодному разі не можна спалювати його.

(Діти збирають сміття)

Вихователь: Погляньте яке чистеньке стало озерце і берег біля нього.

Жабка : Ой який чистий мій дім тепер! Дякую вам діти!

Водичка: І я дякую вам, діти! Моя вода тепер чиста чиста!

Танок Водички і Хвильок з білим газовим полотном

 

 

Діти:

А вода це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

 

Плавають в водичці діти,

Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти.

І рясні дощі ідуть.

Рибка:

Я рибка не проста,

Я рибка - золота.

Ви допомогли природі,

І я вам стану у пригоді

 Таночок Рибки

Рибка: А ви знаєте малята що вода може звучати?

Тож давайте послухаємо музику води!

Водофон склянки з водою (7 склянок, наповнених різною кількістю води)

Діти стукають паличками по склянках під музику.

 Ведуча: Як гарно звучить музика води.

  • А ви хочете дізнатися чи вода має колір?

Дослід «Чи має вода колір?»

Припущення: Колір води не залежить від барвника.

Хід досліду

На столі дві прозорі склянки, спробуємо розчинити у воді фарбу. Якого кольору стала вода? Аналогічно проробити дослід, добавляючи інші фарби (два-три). Висновок, що колір води залежить від барвника.

  • А чи хочете ви дізнатися чи має вода смак?

Дослід «Чи має вода смак?»

Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.

Хід досліду

Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?

  • А чи знаєте ви діти чи тонуть предмети у воді?

Дослід «Тонуть чи ні предмети у воді?».

Припущення: Легкі предмети плавають, важкі тонуть.

Хід досліду

У прозору посудину, опустити дрібних камінців, по 2-3 предмети однакової форми та об'єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу,  тканини,  воску), використовуючи послідовні дії. Чому деякі з них плавають, інші тонуть?

 

Вибігає мурашка і Жучок – Сонечко. (Звучить музика)

Мурашка: Привіт діти! Я мурашка, а це моя подружка Жучок – Сонечко. Ми живемо недалеко біля озерця, адже вода і нам потрібна!

Жучок Сонечко:Я Сонечко – Жучок маленький

Плащик в мене червоненький

Гарні цяточки на нім,

Дуже гарна я у нім!

Мурашка: Я почув новину що у лісі з’явилися діти, які всім допомагають.

Вихователь: А яка допомога вам потрібна?

 

Мурашка :

Наш мурашник, дім наш любий

Розтрощили злісні люди,

Для розваги, для забави

Скоїли недобру справу.

Ми ж корисні, працьовиті,

Де тепер ми будем жити?

Жучок сонечко:

Ви мурашник відновити,

Допоможете нам діти?

 

Музично – ритмічна вправа на синхронне відбиття сильної долі такту музики за допомогою дерев'яних паличок «Ми малята працьовиті»

 

Вихователь: А я знаю що золота Рибка ще вміє виконувати бажання. Ми б хотіли побачити скільки воду на Землі і як вона виглядає.

Рибка: Я виконаю ваше бажання. Ось вам глобус.

Діти, ви вже знаєте, що це? (Глобус)

Зараз я його покручу. Який колір переважає? Що позначено блакитним кольором? (Вода)

Чому? (Більшу частину Землі вкрито водою.)

Глобус – це зменшена копія нашої планети Земля. Яка прекрасна наша планета , як багато на ній річок, озер , морів та океанів. А ось тут наша Україна. Київ стоїть на річці Дніпро. І це не випадково. Люди прагнули селитися там, де, передусім, була вода.

 

Вихователь: Діти, а чи замислювались ви над тим, як було б на Землі без води? Не зеленіла б трава; не росли б квіти, дерева; не було б тварин, птахів;не було б ні Жабки ні Рибки ні Мурашки, ні жучка Сонечка, не було б нас людей. Для всіх потрібна чиста вода на Землі.

Діти:

Для жабки в криничці

Для рибки у річці
Для квітів у лузі
Для всіх для нас друзі!

Є вода — ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

Вихователь:

Сьогодні ми з вами переконалися, що вода потрібна всім, вода має смак, вона вміє звучати, предмети важчі за воду тонуть, легші не тонуть, вода може мати різні смаки і навіть побачили на прикладі як відбувається кругообіг води. Але в той же час вода потребує захисту і її потрібно берегти.

А як ми маленькі можемо берегти воду?

  • Не можна смітити біля водойми!

  • Треба закручувати кран, коли не користуєшся водою!

  • При користування водою кран відкручувати так, щоб бігла лише тоненька цівка!

  • Коли приймаєш душ треба намилитись, і потім включити воду

  • Коли миємо руки то руки намилити, а потім відкрутити кран щоб змити мило.

Діти промовляють правила:

Я буду закручувати кран, коли не користуюся водою.

Я буду чистити зуби зі склянкою води.

Я буду прибирати сміття після відпочинку на озері.

Я буду відкручувати кран, щоб бігла лише тоненька цівка.

 

Пісня про природу

Вихователь: А нам час повертатись у групу. Під музику діти виходять з зали.

HAT