Мета:познайомити батьків зі способами розбору казок;
підвести до розуміння важливості казки у вихованні дитини;
Завдання:- переконати батьків переглянути свої погляди на розповідання
казок дітям;
привернути увагу до потреби спільної творчості дітей і батьків.
«Добра казка - для розуму закваска» ( слова на дошці)
1. Вправа налаштовують на спільну роботу (Фопель).
«Вишикуватися по зростанню».
Інструкція: «Встали в коло, подивилися на учасників, закрили очі, 3 рази
повернулися навколо себе. Не відкриваючи очей, не розмовляючи, без звуків,
треба вишикуватися по зростанню».
2.Вправа «Зоопарк прокидається» (Фопель).
Кожен по черзі виходить у центр і показує якусь тварину, яка прокидається.
Решта за ним повторюють.
Шановні батьки! Наше сьогоднішнє зібрання присвячується казці.
Я впевнена, що серед присутніх немає людини, яка б не любила казки.
Дорослішаючи, ми не перестаємо їх любити, а поява дітей дає нам
можливість пережити ще раз і зрозуміти, що хвилює, лякає і приваблює в тій
чи іншій казці нашої дитини, тобто зрозуміти внутрішній стан, що дитина не
може пояснити нам.
А зараз для вас невелика вікторина «Вгадай казку».
Спасибі, ви дуже добре знаєте казки. Який глибинний зміст ховається за
часто досить простим і нехитрим сюжетом? В яких напрямках і як нам
можуть допомогти казки, сьогодні ми спробуємо зрозуміти на прикладах
двох добре відомих вам казок.
Але зараз казковий «Питання - відповідь», треба швидко дати відповідь:
2. В цьому ящику є те, що вказувало шлях Івану-царевичу (клубок ниток).
Молодці, ви дуже добре знаєте казки!
На жаль, більшість батьків обмежується читанням або розповіданням казки,
але сьогодні ми розберемо зміст казки за декількома розділами і це зробимо
казку «Ріпка» і «Три ведмеді», так як вони найвідоміші для більшості з
присутніх.
1 розділ - Моральний урок.
До кожної казки можна підібрати прислів'я, які на ваш погляд підходять до
цих двох казок і відображають суть моральності міститься в цих творах?
1.Гірко добудеш, так солодко з'їси.
Прислів'я будучи усталеними виразами несуть однозначне смислове
навантаження, але дітям вони відразу не зрозумілі. Нехай почувши прислів'я
дитина спочатку спробує самостійно пояснити її зміст, скільки дивовижних
моментів словотворчості, вам шановні дорослі належить пережити, не
позбавляйте себе, а потім вже ви представите варіант точного розуміння. Ось
вам і розвиток мовлення вашої дитини, творче мислення, пам'ять та вміння
вести і підтримувати розмову, все це дитина отримає у спілкуванні з вами.
2 розділ - Виховання добрих почуттів.
Обговоріть з дитиною: - Чому дідові вдалося витягнути ріпку?
- Витягнув би він ріпку якби мишка йому не допомогла?
- Як поводитися якщо ти потрапив у чужий дім?
- Що потрібно зробити дівчинці, щоб ведмеді не сердилися
Питання етикету, теж потрібно розглядати дорослими, поки дитина ще
досить мала.
3 розділ - Казка і математика.
Чому дід не зміг витягнути ріпку? Якою була ріпка, коли дід її садив? А який
коли вона підросла? А на яку фігуру він схожий? Знайдіть з дитиною
предмети схожі на ріпку за формою, розміром, кольором.
У кожній казці можна щось порахувати: Коли прийшов дід яким він був за
рахунком? (першим) Бабка (другий) тощо - це гарне тренування не тільки
математичних умінь, але і розвиток мови (перша, друга, третя).
Багаторазове повторення В.медведь, середній, найменший - розвиває пам'ять,
увагу, слух.
Таким чином за допомогою казкового сюжету ви уточнюєте послідовність
чисел, порядковий номер, вчить розрізняти предмети за розміром, показуєте
приклад загальноприйнятого звернення до старшого за віком - ім'я і по
батькові, і у вас з'являється можливість познайомити свою дитину з власним
батькові, а не просто мама Оля і розповісти чому воно таке - зв'язок поколінь
і культура.
4 розділ - Мовна зарядка.
Повторити з дитиною віршик з казки з різною гучністю: тихо-голосно-тихо; з
різною швидкістю: повільно - швидко-повільно. А якщо трохи
побешкетувати і вживати частку «не», то вийде, що у діда виросла не ріпка, а
що ви зробите самі...
Згадайте хто перший тягнув ріпку, хто останній, хто стоїть між дідом і
онукою, це проста вправа допоможе навчити дитину правильного вживання
прийменників, особливо якщо ви будете виділяти їх голосом.
А ще дитина дізнається як змінюється характер персонажа, якщо він буде
говорити грізним голосом або високим-писклявим. А ви самі зрозумієте, як
на вас реагує дитина, якщо серйозні речі вимовляти не подумавши про тембр
голосу, адже іронію маленькі діти ще не розуміють, але досить добре чують.
Такими прийомами ми розвиваємо мовлення дитини, вміння користуватися
голосом, розвиваємо артикуляційний апарат та емоційність.
5 розділ - Казка і екологія (валеологія).
З'ясувати у дитини, чому дідові вдалося виростити таку велику ріпку?
Навіщо він ростив ріпку? Де вона росла? Що ще росте на городі? Поговоріть
про користь їжі, особистої гігієни і здоров'я в цілому, що служить його
збереження і зміцнення.
6 розділ - Розвиток мислення та уяви.
Якщо мова дитини досить розвинена можна запропонувати щось змінити в
казці. Спочатку міняємо зовсім небагато і цим спонукаємо дітей
придумувати, потім вони вчаться самі міняти ситуації.
Давайте придумаємо казку з новою ситуацією: «Ріпка виявилася чарівною...»,
«Маша подружилася з ведмедями ...».
Може у героїв виникли суперечки як розділити ріпку між всіма або
ведмедиця завжди мріяла про доньку навчила Машу готувати?
7 розділ - Казка розвиває руки.
Запропонуйте дитині схематично зобразити персонажів казки
(опосередковане запам'ятовування), дуже добре розвиває мислення і пам'ять.
Зобразіть з дитиною етапи зростання ріпки.
З підручних засобів - упаковок змайструвати свій домашній театр - дитина
навчиться впевнено працювати ножицями, зміцнюючи мускулатуру пальців і
окомір.
Всі вище перераховані способи роботи з казкою дозволяють вам бути блише
до дитини реально, а не формально. Розвивають інтелект і створюють теплу
атмосферу у ваших стосунках.
Вправа «Добра тварина». - Дихання і биття серця разом у всіх учасників
заходу.
Дякуємо всім учасникам сьогоднішнього заходу.
Підготувала:вихователь ясельноїгрупи СДНЗ №37Марку Л.М.