Учитель-логопед: Шевчук Галина Олександрівна

«Їжачкова парасолька» (заняття – гра з дітьми середньої групи)

Підготувала учитель – логопед Шевчук Г.О.

           Мета : продовжувати розвивати активне мовлення дошкільнят засобами музики та логоритміки, впроваджуючи новітні технології; збагачувати,розширювати, систематизовувати уявлення,знання дітей про світ та довкілля;розвивати вміння слухати і розуміти звернене до них мовлення;долучатися до розмови і підтримувати її;відповідати на запитання;навчати озвучувати слова-картинки,обираючи малюнок,що відповідає значенню;відгадувати загадки, використовуючи образні вирази; формувати кінестетичне відчуття і напруження під час виконання артикуляційних вправ;активізувати словниковий запас за лексичними темами «Пори року», «Ліс», «Дикі тварини»;уточнювати вимову голосних звуків;розвивати фонематичний слух,пальчикову моторику;узгоджувати слова в реченнях в необхідних граматичних категоріях;розвивати ритмічність мовлення;вправляти в умінні вести діалог.

Обладнання: дзвіночки,комп’ютер, аудіозаписи музики Е.Гріга «Ранок», А. Вівальді «Весна»,індивідуальні люстерка,магніти,картки артикуляційних вправ; кулька-запрошення,масажна доріжка; дитячі поробки «Навесні буває…», дидактична вправа «У зеленому ліску»; дерева, картинки, іграшки диких тварин, наголівники зайця та їжака, обруч; матеріал для графо-моторної вправи, музичні молоточки, горішки,дошка, подушечки, колода, гімнастичні м’ячі .                                          

Хід заняття:

I. Організаційний момент.

(Дзвенить дзвоник)

Учитель-логопед:

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав нас на килимок.

Зараз сядуть дівчата, а за ними і хлопята .

( Діти сідають на килим )

Логоритмічна вправа на координацію мови і рухів

Під музику Е.Гріга «Ранок» виконується вправа «Ранок починається».

Ранок починається,

Сонце піднімається,

Пташки прокидаються,

Деревця гойдаються,

Море прокидається,

Хвилі піднімаються,

Рибки звеселяються,

Човники гойдаються.

Пальчикова вправа «Добрий день!»

Добрий день, добрий день!

(ритмічно стискають пальці рук)

Пальчики сказали

Ми сьогодні всіх дітей

( з’єднують одноіменні пальчики )

Зранку привітали

( Плещуть у долоні).

-         Діти дзвониками вітають усіх присутніх.

Сонечко вітаю – дзень

І я привітаю день -дзень, дзень.

 

II Ми вітаємо усіх –дзень, дзень, дзень.

Основна частина.

Слухання музичної п’єси А.Вівальді «Весна» (діти визначають характер музики;з якою порою року асоціюється дана музика)

(Перегляд фрагментів весни по комп’ютеру)

Бесіда учителя-логопеда з дітьми про весну.

Все навколо зелениться

І дерева і травиця.

Вилізли комашки

І малі мурашки.

-Коли це буває?

-Які пори року перед і після весни?

Яку пору року не назвали?

Скільки всього пір року?

Дихальна вправа «Дує,дує вітерець»

(Руки опущені ,ноги трохи розставлені. Діти рухами імітують вітер).

Налетів легенький вітер:ффф….

Захитались трави, квіти:ффф…

Вітер сили набирає :шшш…

Вже дерева нахиляє : шшш…

Дидактична вправа «Що буває навесні»

( Вітер приніс дітям конверт з поробками про весну.Учитель-логопед озвучує їх реченнями:Навесні…

Діти впізнають і розбирають свої роботи,складають речення, з яких формується розповідь про те,що відбувається навесні).

 

III   I-ша дитина.Навесні сонечко піднімається все вище і гріє сильніше.

II –га дитина .Навесні на деревах зявляються листочки.

III-я дитиниа. Навесні виростає зелена травичка.

IV –а дитина . Навесні розквітають квіти.

V-а дитина .Навесні із теплих країв повертаються птахи..

VIа дитина.Пташки мостять гнізда і висиджують пташенят.

VII –а дитина .Навесні іноді дощить.

Артикуляційна гімнастика ( Артикуляційні вправи для губ : «Жабки», «Слоненятко». Артикуляційні вправи для язика : «Лопата», «Сердита кішка», «Пароплав».)

(Пісня «Щебетала пташечка» музика В.Лисенка, слова І.Лисенко)

Весна запрошує дітей у ліс ( на стелі зали кулька із листівкою-запрошенням).

Логоритмічна вправа «Ми до лісу йдемо» ( Малята крокують по масажній доріжці до лісової брами )

Ми до лісу йдемо

Дружні всі малята,

Бо так хочемо про ліс

Ми багато знати.

Знаємо і я і ти:

Слід природу берегти!

Ось вже нас вітає ліс –

Подивись!

Дидактична вправа « У зеленому ліску»

IV   У зеленому ліску

На зелененькій травиці

У веселі ігри грають зайці, ведмеді,білки і лисиці.

Вони бігають,стрибають

Гриби,ягоди збирають.

Вушками прислухаються,

В спритності змагаються.

У кого вушка кругленькі?

У кого вушка гостренькі?

У кого святкові ще й з китицями,

А в кого найдовші і він усіх боїться?

(Активізація словника   по темі «Дикі тварини».)

1.За горою хвойний (ліс ),

Під горою хижий (лис),

Вкрита травами ( гора),

Збоку лисяча ( нора).

2. В лісі є зелена хата .

Там поснули ведмежата.

А найменше – вереда

Сивій мамі набрида.

Каже я не хочу спати.

Утечу вночі із хати,

Якщо меду не даси,

Риби,сала, ковбаси.

Люлі - люлі треба спати

Над синком шепоче мати.

Як заснеш – тобі усе

Сон в кошівці принесе.

3.Вранці білочки малі

Вчили звуки голосні:

А,о,у,-е,и,і – дивні звуки голосні.

Ну а ти не відставай

Разом з ними повторяй

А-о-у-е-и-і

Дивні звуки голосні.

Ритмічна вправа: «Дощик в лісі з горішками»

Крапля раз,крапля два,

Дощик землю полива

Хай гарненько виростає

Після дощику трава.

Крап-крап,крап-крап-крап

Дощику ти припускай.

Крап-крап,крап-крап-крап

Парасольки розкривай.

Дощ іде, ну то й що!

Гумові в нас чобітки

Он які, їм би хоч що,

І блискучі і прудкі

( На кожне слово відбивають ритм то правою,то лівою ногою).

(Діти підводяться і перестрибують через «калюжу « (круг)

«У калюжу не впаду, я її перестрибну».

Пісня «Дощик» - музика В. Лисенко та слова І. Лисенко.

Читання вірша «Зайченятко». (Діти зустрічають дитину - зайчика і разом з ним читають вірш).

Пальчикова вправа «Іжачок»

Їжачок-хитрячок

Голочки гостренькі.

Ось грибки під дубком

Він збира маленькі.

(Розвиток діалогічного мовлення : казка «Заєць та їжак»)

Пісня «Їжачок» музика Л.Равлюка

Графомоторна вправа «Парасолька для їжачка»

 

Заключна частина

Он конячка прискакала

Повезе усіх в садок.

Нас дітей отут чимало,

Кінь копитом цок та цок.

(Діти на фітбол - м’ячах стрибають із залу).

HAT