
Шевчук Галина Олександрівна – учитель-логопед СДНЗ №37 для дітей з вадами мовлення.
Закінчила стаціонарне відділення Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького в 1976 році ;
Спеціальність та кваліфікація за дипломом: дефектологія; учитель і логопед допоміжної школи;
Педагогічний стаж 39 років;
Кваліфікаційна категорія : «спеціаліст вищої категорії»;
Педагогічне звання: «учитель - методист»; керує роботою консультаційного центру при СДНЗ №37
В 2009 році присвоєне звання «відмінник освіти України» та в 2013 році нагороджена премією Ю. Федьковича;
Працює над проблемою: «Організація здійснення корекційно - реабілітаційної роботи з дітьми з вадами мови ».
Працює над завданнями :
- впровадження сучасних підходів до розвитку мовлення дітей;
- використання інноваційних сучасних методик в практичній роботі з дітьми.
Мовлення дорослих – взірець для наслідування.
Поради батькам:
- Часто у дітей мовленнєві порушення виникають внаслідок неправильного мовленнєвого виховання в сім’ї . Батьки повинні розуміти як важливо виховати правильне мовлення у дітей. Відомо що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, переймає діалектизми та вульгаризми. Дитина швидше навчиться правильно розмовляти якщо чутиме навколо себе правильну літературну мову дорослих. У розвитку мовлення дітей надзвичайно важливу роль відіграє добрий слух. Батьки мають берегти слух дитини, стежити за станом слухового органа.
- Важливо стежити за мовленням дітей та своєчасно виправляти недоліки. Потрібно більше часу проводити зі своєю дитиною та використовувати кожну вільну хвилину для спілкування з дитиною.
- Чим більший словниковий запас у дітей, тим глибше їх мислення, тим ширші їх можливості пізнати дійсність, тим впевненіше дитина буде себе відчувати в спілкуванні та взаємовідносинах з дітьми та дорослими. Отже, батьки постійно повинні уточнювати та збагачувати як пасивний, так і активний словниковий запас дітей. Ще в ранньому віці з дитиною потрібно весь час розмовляти, звертати увагу на оточуючі предмети, картинки, називати їх, розповідати за ними. Важливо навчити дитину запитувати про значення незрозумілих слів, виразів; послідовно переказувати зміст казок, оповідань, чітко висловлювати свої думки.
- Ще в дошкільному віці батькам слід звернути увагу на вимову звуків у дітей. Діти з вадами звуковимови, коли усвідомлюють свій недолік, стають мовчазні та сором’язливі, нерішучі, а коли їх ще не розуміють, то вони дратівливі та замкнуті. Особливо важливе значення має правильна, чітка, виразна вимова звуків у період навчання грамоти, тому що писемне мовлення формується на основі усного мовлення. Дитина пише так, як і говорить. Батьки не завжди серйозно ставляться до недоліків звуковимови своїх дітей, часто так звикають до мовлення своїх дітей, що не чують неправильної вимови звуків. Деякі батьки вважають, що з віком недоліки самі виправляться. Або насильно вимагають у дітей правильної вимови звуків, невдало добирають мовленнєвий матеріал, щоб примусити дитину вимовити звук. Така груба вимова може викликати страх перед мовленням у дітей, а це призведе до заїкання. Дуже важливо своєчасно виявити вади мовлення і звернутись за допомогою логопеда.

