Учитель-логопед: Михайлюк Ірина Миколаївна

Роль Лего-конструювання у розвитку мовлення дитини

За результатами досліджень і спостережень, вчені зробили висновок, що складання конструктора позитивно впливає на розвиток дитини. LEGO дозволяє дітям вчитися, граючись, і навчатись у грі. Конструюючи, вони занурюються в організовану дорослими ситуацію. При цьому у дітей розвивається творча уява, комунікативні якості, допитливість. Знання, які отримують діти є актуальними, необхідними для них. А цікавий матеріал засвоюється легко і назавжди.

Отже, застосування LEGO сприяє:

Розвитку у дітей сенсорних відчуттів (тому, що використовуються деталі різної форми, основних кольорів).

Розвитку та вдосконаленню психічних функцій (пам’яті, уваги, мислення, розвиток таких мислительних процесів, як аналіз, синтез, класифікація, узагальнення).

Тренуванню пальців кисті руки, що дуже важливо для розвитку дрібної моторики руки. А також сприяє розвитку мовлення дитини, тому що недарма кажуть: “Мова дитини на кінчиках пальців”.

Об’єднанню дитячого колективу, формуванню симпатії один до одного, так як діти навчаються спільно вирішувати задачі, розподіляти ролі, пояснювати один одному важливість прийнятого конструктивного рішення.

Дуже тісно конструктивна діяльність пов’язана з розвитком мовлення, комунікативних навичок, тому що спочатку дитина проговорює подальші дії, які деталі вибере, необхідну їх кількість, розміри. Захоплюючись грою, дитина проектує свою діяльність та втілює в життя. Ось приклади ігор, в які можуть погратися батьки разом зі своїми дітьми. Це ігри-лабіринти, які потрібно спочатку самим сконструювати із цеглинок. Головне – коментувати гру та супроводжувати дії мовленням.

Закоти м’ячик у лунку” ( для дітей 3-4 років)

Мета: виховувати терплячість під час виконання завдання; розвивати дрібну моторику рук, координацію рухів; закріпити основні кольори.

Обладнання: цеглинки DUPLO, м’ячики 3 або більше кольорів.

Хід гри: Спочатку потрібно дитині разом з дорослим вигадати і сконструювати лабіринт для гри. Потім виготовити лунки для м’ячиків (лунки повинні бути такого ж кольору, що і м’ячики). Потім потрібно закотити м’ячик у свою лунку. 

Проведи тваринку у свій будиночок” ( для дітей 3-4 років)

Мета: виховувати дружні взаємини в дитячому колективі; розвивати дрібну моторику рук, пам’ять, просторову орієнтацію, увагу;  вчити співвідносити розмір предметів.

Обладнання: цеглинки DUPLO, фігурки тварин.

Хід гри: Виготовити лабіринт або використати з попередньої гри. Для кожної тваринки, відповідно до її розмірів потрібно виготовити свій будиночок. Потрібно кожну тваринку провести лабіринтом так, щоб вона потрапила у свій будиночок. Потім можна попросити , щоб одна тваринка “прийшла у гості “до іншої. Для діток 5-6 років можна використовувати ігри: «Місто моєї мрії», «Сім᾿я», «Професії».


Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server

Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server

Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server Cannot Connect to Youtube Server  
HAT