Скарбничка вихователя: МАРКУ ЛІДІЯ МИХАЙЛІВНА

«Морквинка для кролика» (ЗАНЯТТЯ З ЛІПЛЕННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ ЯСЕЛЬНОЇ ГРУПИ)

Підготувала: вихователь ясельної групи СДНЗ №37 Марку Л.М.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

В групі на підлозі розкинуті різнобарвні осінні листочки. Дітки заїжджають паровозиком, промовляючи: ту-ту-у-у-у, чух-чух-чух. Зупиняємось. Вихователь звертає увагу на листочки. – Що сталося? Хто господарював тут? Звідки ці листочки? (Разом з дітками дивуємось, показуючи подив виразом обличчя, руки в сторони). – напевно – це осінній вітерець-пустунець навіяв ці листочки до нас. Разом з дітками промовляємо, як дує вітерець: у-у-у (складаємо губки трубочкою), як шелестять листочки – ш-ш-ш (і ніжками шурхотять дітки).

Звертаю увагу дітей на чарівний листочок, що у нас в гостях.

В и х о в а т е л ь: – Дітки, а чарівний листочок про щось шепоче. Нахиляємось з дітками, прислухаємось. Він розповідає нам, що коли він летів, то побачив якусь незнайому маленьку тваринку, вона була сумна і розгублена, певно загубилась і їй необхідна ваша допомога. Шукаємо з дітками і знаходимо це маленьке дитятко-кроленятко (діти називають тваринку), поглажують її, визначають колір. Біля тваринки – травичка, капуста, яблучко, бурячок – (пояснення дітей).

В и х о в а т е л ь: А що ще любить їсти кролик?

Загадка: сидить дівчина в коморі, а коса її надворі (показ морквинки – підказка).

В и х о в а т е л ь: – Дітки, подивіться, будь-ласка, і скажіть: – Що тут довге? (морква); – Що тут кругле? (бурячок, яблучко, капуста); – Що тут солодке? (яблуко); – А що тут корисне? – Все.

Вихователь запрошує дітей до столу, щоб зліпити морквинки для кролика.

Пальчикова гра «До столика підійдіть

                              І долоньки покажіть».

В кулачки стискаємо

Пальчики по черзі розгинаємо.

Дітки сідають за стіл, вихователь пояснює і показує прийоми ліплення.

Ф і з х в и л и н к а

Чути в клітці: трісь та трісь – Обертання головою

То кроля морквинку їсть – Робота нижньою щелепою

Яблуко, капусту, грушу – Потягування, нахил, потягування

Каже: «Сил набратись мушу» – Згинання і розгинання піднятих рук.

Виконання роботи дітками. Вихователь допомагає. Розглядаємо дитячі роботи, вихователь хвалить діток за гарні морквинки. Всі разом радіємо, пригощаємо кроленя морквинкою, плескаємо в долоні. В кінці заняття д/гра «Впізнаймо смак».

 

Розминка для рук «Морква на грядці»

-           Стискаємо кулачок лівої ручки – саджаємо моркву – правою рукою поливаємо її з поливалки;

-           Виростає перша морквина – мізинчик (діти підіймають мізинці);

-           Виростає друга морквина – безіменний палець.

У такий спосіб «вирощують» усі морквинки-пальці, після чого міняють руки.

«Діти, скільки морквин виросло на грядці з лівого боку (правого)?»

Фізкультхвилинка «Сніданок у лісі»

Чути в клітці трісь та трісь – Обертання головою.

То кроля капусту їсть – Робота нижньою щелепою.

Яблуко, морквину, грушу – Потягування, нахил, потягування

Каже: «Сил набратись мушу» – Згинання і розгинання піднятих рук.

 

Пальчикова гімнастика «Ми морквинки невеличкі»

І зелена у нас гичка,

Дуже добре ми дозріли,

Бо на сонці гички гріли,

А хто п’є моркв’яні соки,

У того рум’яні щоки.

HAT