Про нас у віршах

У мальовничому куточку,
На вулиці Гаврилюка,
Красується дошкільний заклад –
Щаслива в ньому дітвора.

А з нею славні педагоги,
Дбайливі няні, кухарі
Працюють дружно і завзято,
Сумлінно цілі ночі й дні.

Садочок наш – найкращий в світі,
Тут все в порядку, до ладу.
Мов корабель, пливе чверть віку
Із вихователями на борту.

Біля штурвала логопеди
Торують чуйно курс весь час.
А керівник Валентина Статнік
Тримає впевнено компас.

Л. Марку

Архів фотогалереї

  Чернівецький спеціальний дошкільний навчальний заклад №37 для дітей з вадами мови   функціонує у пристосованому приміщенні, побудованому в 1924  році. З 1950-х років до 1983 року в цьому приміщенні функціонували дитячі ясла з цілодобовим перебуванням дітей.  Як заклад компенсуючого типу відкрито з липня 1983 року на підставі:

- рішення облвиконкому від 18 травня 1983р. №16,

- наказу міського управління освіти від 03 червня 1983 року №62/71,

 наказу відділу народної освіти Першотравневого району м.Чернівці від 30.06.1983 року № 64. 

         Засновником дошкільного закладу є Чернівецька міська рада, яка через уповноважений нею орган – управління освіти Чернівецької міської ради, здійснює фінансування ДНЗ згідно кошторису, затвердженого управлінням освіти: його матеріально – технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування.

             Юридична адреса закладу, адреса сайту та електронної пошти

                                   58022,  Україна

                             м.Чернівці

                            пров. Шпитальний, 11                             

                             телефон:  (0372) 53-01-31

                             e-mail^ zdo37cv@gmail.com

                                   cайт: http://dnz37.org.ua

                                 Мова навчання й виховання : українська.    

     Режим роботи закладу:     

З 8.00 до 18.30- ясельна та середня групи, мобільна група з 7.30 до 19.30-старша група;

група короткотривалового перебування з  9.00 до 13.00.

Вихідні: субота, неділя, святкові.

  Освітня діяльність дошкільного навчального закладу регламентується нормативно-правовими та нормативно-організаційними (установчими) документами.

 

 

 

Основні пріоритетні напрямки роботи СДНЗ №37.

1.Забезпечити подальший розвиток СДНЗ як відкритого громадянського/сімейного інституту.

2.Створити динамічну модель cпеціального закладу дошкільної освіти для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, який буде мати високий соціально-педагогічний престиж у місті. Формування Центру продуктивних технологій дошкільної корекційної освіти для дітей з порушеннями мовлення в межах міста.

  Приорітетним напрямком діяльності педагогічного колективу  є корекційно-реабілітаційній процес, який має на меті допомогти дошкільникам, чий мовленнєвий розвиток недостатній або проходить із затримкою.

 Протягом останніх років, особливо в 2019/2020 н.р., робота СДНЗ активізувалася. Організовуються різноманітні форми роботи з підвищення ефективності освітнього процесу:  підбір інноваційних технологій, заохочення педагогів до саморозвитку; впровадження та поширення інформаційно-комунікаційних технологій у роботі дошкільного навчального закладу з дітьми, педагогами, батьками та громадськістю.

 В закладі поновлено навчально-матеріальну базу; проведено низку навчально- методичних занять з педагогами, помічниками вихователів; залучено батьківський ресурс для досягнення максимального результату з виправлення мовленнєвих порушень.

 Прийом дітей до спеціального дошкільного закладу здійснюється керівником на підставі наступних документів:

  • протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини;

  • направлення місцевого органу управління освітою (путівки), висновку ІРЦ , довідки лікаря про стан здоров'я дитини та епідеміологічне оточення;

  • довідки про щеплення;

  • крім того, всім дітям з недорозвиненням мовлення рекомендовано мати висновок сурдолога.

          Проектна потужність дошкільного закладу розрахована на 26 місць, виховується 41 дитина. З них 7 дітей - у групі короткотривалого перебування.

         В установі функціонують 4 вікові групи, які комплектуються дітьми з різними мовленнєвими порушеннями.

    Аналіз щоденного відвідування дітьми СДНЗ засвідчив, що протягом останніх  трьох років  показник відвідування складає понад 75%.

           Соціальний паспорт СДНЗ 

Роки

2019

Мережа груп

4

Кількість дітей

40

Діти із малозабезпечених сімей

-

Діти – інваліди

4

Діти зі статусом чорнобильця

-

Діти із багатодітних сімей

5

Діти, батьки яких перебували в зоні АТО

2

Діти – родин переселенців із територій зони АТО

-

 

  Комплектування педагогічними кадрами дошкільного навчального закладу  регламентується законодавчими та нормативно-правовими актами, відповідно до штатного розпису.   На посаді керівника СДНЗ працюю з 1999 року.

 Стаж педагогічної роботи - 31 років;

 стаж роботи на керівній посаді – 21 років.

Освіта базова вища:

  • Бельцький державний педагогічний інститут за спеціальністю «Педагогіка і психологія» (дошкільна), 1990рік;

  • Київський національний педагогічний університет ім.. М.Драгоманова за спеціальністю «Дефектологія» та отримала кваліфікацію «Логопед дошкільних та шкільних установ», 2012рік

    В закладі працює 26   працівників, із них -  14  педагогів

   За освітнім рівнем:

   12 педагогів з вищою освітою.

  За кваліфікаційним рівнем:

9 педагогів - «спеціалісти вищої категорії»,

   2 педагоги -«спеціаліст І кваліфікаційної категорії»,

1педагог – спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії,

3 педагогів -«спеціалісти».

   За педагогічним стажем:

   1  педагог  має стаж  роботи  до 5 років;

   2 педагогів від 5до 10 років

2 педагогів  від 10 до 20 років;

  9 педагогів мають стаж  понад  20 років.

6 педагогів є членами Асоціації працівників дошкільної освіти України.

                  

Умови перебування дітей в СДНЗ

         Територія закладу становить 1377 кв. м. Загальна площа закладу 320 м. кв.,  площа приміщень, яка використовується для дітей -   179 м.кв.  На території розташовано   3 ігрових  та спортивний майданчики, відповідне обладнання,  павільйон, альтанка, вимощені сучасні  тротуарні доріжки ( за бюджетні кошти),   фонтан.

        Матеріально-технічна  база  дошкільного  закладу  включає  будівлю, господарську   споруду,  земельну  ділянку, комунікації, інвентар, обладнання та інші  матеріальні цінності. Вимоги до  матеріально-технічної  бази  дошкільного  закладу  визначаються  відповідними будівельними, санітарно-технічними нормами.

       Будівля СДНЗ обладнана централізованою системою водопостачання та водовідведення, теплопостачання.

     Створенню  ландшафтного  дизайну території  передує  творча, багатопланова  робота  всього  колективу  дитячого  закладу  із  залученням вихованців,  батьків, спонсорів.  На території багато зелених насаджень, квітників,  які постійно доглянуті, оновлюються й милують око як наших вихованців, працівників так і гостей. Облаштовано  альпійські клумби-гірки, місце для городу, саду, які доглядаються вихователями з дітьми. 

   Фізкультурне обладнання на майданчиках потребує заміни, потрібен павільйон для середньої групи.

 Обладнання  групових і спортивного майданчиків ремонтується і фарбується силами батьків та працівників. Фарба придбана частково за бюджетні кошти.

На харчоблок в цьому році придбано за бюджетні кошти мясорубку, стіл та зроблено ремонт комори для продуктів.

За рахунок батьків в цьому навчальному році придбано ляльки українки, ламінатор, глюкофон, ксерокс ний папів та всі канцтовари, здійснювалася заправка картриджів, утримання власного сайту, частково миючими засобами забезпечували батьки, частково за бюджетні кошти.

Стало традицією приймати студентів-волонтерів. Вони подарували: великі книжки, іграшки та посібники.

  В медичний кабінет в  2020році за бюджетні кошти придбано кварцеву лампу, захисні маски, термометр, дезінфікуючі засоби, медикаменти першої долікарської допомоги.

У СДНЗ облаштований окремий методичний куточок, який відповідно оснащений.  

Методична робота під керівництвом вихователя-методиста Шупарської Н.О. будується  на  принципах індивідуалізації,  диференціації та безперервності дошкільної освіти, сприяє розвитку творчості, ініціативи та була спрямована на підвищення якості освітнього процесу. Результатом такої продуктивної праці є те, що педагоги спрямовують свою діяльність на використання нетрадиційних форм та методів роботи, науково – методичної, педагогічної літератури, рекомендованої МОН України, а також  періодичних видань: журнали «Дошкільне виховання,», «Вихователь – методист дошкільного закладу», «Скарбничка вихователя ДНЗ»,  «Музичний керівник», «Практичний психолог», «Дошкільний навчальний заклад», «Дефектолог», «Логопед ДНЗ». Документація  працівників всіх категорій  оформлена згідно з   номенклатурою справ, яка сформована у відповідності до вимог Примірної інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 01.10.2012р. №1059 .

Начально – виховна робота в СДНЗ здійснюється у відповідності  до  державних директивних документів про освіту, що регламентують і визначають основні напрями та зміст навчально-виховної роботи з дітьми; та направлена на удосконалення форм та методів роботи з педагогічними кадрами, підвищення обізнаності педагогів у використанні інноваційного навчального, виховного, розвивального матеріалу, в подоланні мовленнєвих порушень, формуванні особистості дитини, корекції психічних процесів, адаптації дитини в соціумі. Учителі-логопеди працюють за спеціальними програмами: Рібцун Ю.В. «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя», Трофіменко Л.І. «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого віку із ЗНМ» та виробляють власну стратегію роботи з дітьми з мовленнєвими порушеннями з впровадженням досвіду роботи приватного центру «Розмовляйко» м. Луцьк.

З метою оптимізації та вдосконалення освітнього процесу педагогічний колектив використовував і інші методики та технології: «Мнемотехніка» «Калейдоскоп інформаційно-ігрової творчості дітей Н.Гавриш (коректурні таблиці), «Біоенергопластика» та ін..

При реалізації завдань річного плану СДНЗ № 37 проводилась чітка, систематична робота з метою формування у дошкільників знань, умінь, навичок відповідно до їх вікових особливостей, вимог Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина», та корекційно – відновлювальної роботи закладу.

Спрямовуючи освітній процес на виконання пріоритетних завдань, адміністрацією сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, як :

  • засідання педагогічних рад: «Про декоративно – прикладне мистецтво у всебічному розвитку дитини в підготовці до школи», «Про взаємодію ДНЗ і сім'ї в процесі гендерного виховання дітей»;

  • семінар-практикум: «Аплікація в дитячому садку невід’ємна частина всебічного розвитку дитини» (жовтень 2019)

  • тренінг для педагогів «Світ в об'єктиві» (листопад);

  • майстер клас: « Квілінг – один з видів аплікації»( жовтень);

  • інтерактивна ділова гра «Чарівний світ мистецтва» (листопад).

      Одним із напрямів модернізації сучасної дошкільної освіти є впровадження нетрадиційного обладнання. Робота адміністрації та батьків була спрямована на  забезпечення дошкільного закладу необхідною кількістю тренажерів:

    • бізіборди,

    • геоборди,

    • балансири

    • глюкофон

    • стягуюча тунель

    • мішок сови

Широко використовуються педагогами нетрадиційні методи роботи з дітьми з особливими потребами:

  • цілющий вплив музики;

  • розвиток функції моторного планування;

  • кінезіологічні вправи;

З  2010 року працює власний сайт закладу, який постійно вдосконалюється, осучаснюється, поповнюється новими матеріалами у рубриках: новини, вернісаж свят, фотогалерея. На  сайті представлено, консультації, поради, творчі напрацювання  педагогів  так у рубриках на сторінках: «Творча сторінка директора» висвітлювалися такі теми: «Якщо дитина не хоче навчатися», «Основне про проблеми розвитку мовлення у дітей до 7 років», «Портрет сучасного педагога дошкільного закладу», тощо. На сторінці вихователя-методиста висвітлено «Правове виховання дошкільнят, також інформація про педагогічні ради 2019/202 н.року в закладі. На сторінці учителів-логопедів розкрито такі теми: «Розвиваємо дрібну мускулатуру рук», «Могутня сила музики», «Поради батькам», «Причини розвитку мовленя»(учитель – логопед Статнік В.П.) Учителі – логопеди Михайлюк І.М., Шевчук Г.О. представили: «Звуконаслідувальні вправи та скоромовки у логопедичній роботі з дітьми», «Розвиток рухливості органів артикуляційного апарату- важливий крок на шляху до правильного мовлення», та інші. На сторінці практичного психолога Дорогової Е.Г.розміщені «Рекомендації щодо розвитку творчості дітей», «Чи готова дитина відвідувати садок» та багато інших тем та рубрик.

  Протягом року виходили стіннівки: «Безпека життєдіяльності», «Логомама», «Літо-літечко», «Педагоги. що атестуються», «Осінь- чарівниця», «А вже весна, а вже красна».

В коридорі установи є фотовиставка яка оновлюється щорічно. В 2019/2020 році вона носила назву «Барви життя». А на початок 2020/2021 н.р. педагоги закладу оновили і назвали її «Наша гордість – випускники СЗДО».

            Розвивальне середовище закладу постійно оновлюється та модифікується для зручності у використанні дітьми, особливо дітьми групи короткотривалого перебування. Вихователі трансформують оснащення центрів розвитку: ігрового, самостійно-художньої діяльності, літературно-театрального, пошуково-дослідницького,  корекційного тощо. В СДНЗ створені оптимальні умови для пізнавального розвитку дітей всіх вікових груп, а саме :  осередки пізнавальної активності,  які наповнені різноманітними  матеріалами для автоматизації мовлення, удосконалення набутих  знань, сенсорно-пізнавального розвитку, корекційно-розвивального напрямку. А саме: балансири, безкаркасне крісло, диск. Демонстраційний та роздавальний матеріал для занять структуровано за розділами програми та тематичними циклами навчально-виховного процесу.

Мовленнєвий розвиток - найважливіша умова повноцінного розвитку дітей. Для корекції мовленнєвих недоліків, збагачення і удосконалення мовлення  створено сприятливе мовне середовище, яке забезпечує  інтереси,  потреби та розвиток дітей.

Кабінет вчителів-логопедів в цьому році переобладнано для зручності. 

Виділено наступні  зони: 

  • зона організаційно-плануючої діяльності та зона діагностики та логопедичної корекції;

  • зона ігрової терапії;

  • зона корекції звуковимови.

 

Зона організаційно-плануючої діяльності; та зона діагностики та логопедичної корекції. Тут розташовані столи для діагностики та індивідуальної корекції дітей. Зона обладнана шафами з дидактичними матеріалами, розвиваючими іграшками та іграми, спеціально підібраними з урахуванням вікових особливостей дітей, а також у відповідності з напрямами корекційно-розвиваючої роботи, яка включає і масаж дрібних м’язів рук су-джок масажерами. Ця зона сприяє концентрації уваги дітей.

Зона ігрової терапії або арт-терапевтична майстерня. Мета роботи арт-терапевтичної майстерні - створення ефективних умов для психологічного супроводу освітнього процесу, організації сюжетних занять, збереження психічного здоров'я вихованців.

Зона корекції звуковимови обладнана настінними дзеркалами, методичними посібниками, необхідними при автоматизації і диференціації поставлених звуків.

Учителями – логопедами та вихователями на групах впроваджують в роботу зошити з графомоторики Людмили Вознюк (Луцьк), а саме: «Логопедичний зошит за лексичними темами для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку (ФФНМ, ЗНМ, ЗИР, ЛРВ)», «Зорово – моторний образ цифри» ( для дітей з труднощами оволодіння навичками письма).

 Корекційні  кутки груп – продовжують логопедичну корекцію з дітьми за зошитами взаємозв’язку вихователів з учителем-логопедом та для творчо –самостійної діяльності.  Кутки наповнені матеріалами за напрямами роботи  логопедів та  нетрадиційними: трафарети, прищепки, скрепки, пінцети, ґудзики, графо-моторні тренажери.

Педагогічні працівники за підтримки батьків, студентів-волонтерів  частково наповнили предметно-розвивальні зони обладнанням, посібниками та іграшками відповідно до законодавчих вимог з урахуванням пристосованості приміщень. Та почали впроваджувати в роботу та поповнювати корекційні кутки згідно Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти від 23.04.2018 № 414. Проте, для задоволення повної потреби по Типовому переліку… потрібні чималі кошти.

  • Придбано конструктори «LEGO» на середній групі «Магазин» та старшій групі «Ферма»

  • Поповнено атрибутами ігрові осередки до сюжетно – рольових ігор «Фермерське господарство», «Супермаркет», «Ферма та пташник»;

  • Виготовлено в логопедичний кабінет :1)логопедичне лото «Асоціації» (на автоматизацію та диференціацію звуків);

  • Придбано демонстраційний матеріал Л.І Шевченка «Буду добре вимовляти», іграшки з натуральних матеріалів на тему « Тварини»;

  • Виготовлено символи до казок «Нові пригоди Півника», «Як Півник у лісі заблукав»;

  • Придбано новий сучасний бізіборд на ясельну групу, пісочницю з підсвіткою, сенсорні тунель та мішок сови;

Мікрометодкабінет старшої групи поповнився посібниками «Казковий будиночок», «Кольоровий потяг», дидактичними іграми «Хто де живе, чим харчується?», «Пори року», «Пограємо з кольором», «Чиє слово?», «Погодуй звіряток», «Весела риболовля», «Морські мушлі». «Підводний світ». Підібрано дидактичні ігри з кольоротерапії:«Хвилинки - кольоринки», «Кольоровий день», «Квітка - семиквітка», «Кольоровий настрій».

Впроваджуються в практику роботи різноманітні форми роботи напрацьовані учителями-логопедами Статнік В.П., Михайлюк І.М. «Кінезіологічні вправи для відновлення взаємозв’язку півкуль головного мозку», «Кінезіологічні тренажери в роботі з дітьми з особливими потребами», «Розвиток функції моторного планування», «Тілесно-орієнтовані технології».

Для  фізичного виховання дошкільнят введено в цьому році посаду інструктора з фізкультури. Спеціаліст Ельвіра Геннадіївна використовує нетрадиційні методики:

  • моторне планування;

  • кінезіологічні вправи;

  • пальчикові вправи;

  • дихальна гімнастика.

У режимі дня витримані в часі і вимогах щоденні фізкультурні заняття в залі та на свіжому повітрі. Ранкова гімнастика, заняття в залі, фізкультурні розваги, спортивні свята плануються і проводяться інструктором із фізкультури Дороговою Е.Г. відповідно до вікових та індивідуальних особливостей дітей.

Наявне фізкультурне обладнання відповідає санітарно – гігієнічним вимогам та нормам безпеки. Двічі на рік комісія оглядає обладнання та складаються відповідні акти. Для повноцінної роботи інструктора з фізкультури потрібне окреме приміщення.

Інструктором з фізкультури були підготовлені та проведені такі заходи: спортивні розваги «Королівство чарівних м’ячів», «День чарівних слів», День Здоров'я», «Хай завжди буду я!», квест «Спортивні пригоди». Педагог запровадила проведення щоденної ранкової зарядки під музичний супровід у різних формах: ритміки, вправ з масажу, загальнорозвиваючих вправ з предметами та без них.

У цьому навчальному році Ельвіра Геннадіївна підготувала та провела ряд відкритих заходів, а саме: розвага «У королівстві чарівних м`ячів», спортивне свято «День добрих слів», квест «Острів скарбів» .

Дрогова Е.Г. розробила методичні рекомендації для педагогів і батьків, провела консультації: «Вплив рухової активності на інтелект дитини», «Як відкорегувати мовлення дитини за допомогою руху», на персональній сторінці сайту дошкільного навчального закладу ділиться власними розробками та досягненнями.

В дошкільному закладі створена дієва, адаптована до потреб та умов роботи система, спрямована на збереження здоров’я та фізичний розвиток дітей, яка передбачає різнопланову діяльність дітей протягом дня з урахуванням їх потреб та вподобань, відповідно до пори року, віку, стану їхнього здоров'я, оскільки розвиток рухової сфери у дітей є одним з пріоритетних напрямків в корекції мовлення.  

Для загартовуючих процедур  кожна вікова група забезпечена доріжками здоров’я, функціонує реконструйований власними силами фонтан. В наявності є традиційне обладнання та м’ячі-фітболи, великі м’ячі-масажери, більбоке. 

Музична зала пристосована, але  оформлена згідно з вимогами сьогодення. Музичний керівник Солійчук О.Б. оформила та наповнила мікрометодкабінет. Про те бракує технічних засобів: музичного центу, колонки до нього, мультимедійний екран, ноутбук.

Музичний керівник Солійчук О.Б. активно включається в педагогічний процес дошкільного закладу. Вона провела консультацію для вихователів «Роль музично-дидактичних ігор у розвитку дошкільника». Цікавиться новинками фахової літератури. Працює над виявленням та розвитком індивідуальних музичних задатків вихованців, обираючи ефективні форми, методи та засоби навчально-виховної роботи. За час атестаційного періоду виготовила музичний посібник «Веселі нотки», музично-дидактичні ігри «Знайди з якого віконця лунає музика», «Музична драбинка», «Музичні кола». Педагог підготувала та провела такі заходи: розваги «Святий Миколай», «Коляд, коляд, коляда», «Поважаймо світлофор» свята «Новорічний карнавал», лялькові вистави «Котик і півник», «Рукавичка» «Ріпка». Музичне виховання в дошкільному  закладі здійснює музичний керівник Традиційними є свята: «Осінь – чарівниця», «Новий рік ступає на поріг», «Весна – красна» та інші.

Батьки вихованців є активними учасниками підготовки до свят та їх проведення. До кожного свята – нове оформлення  музичного залу, нові костюми створюють різноманіття кожного заходу.

Поряд з традиційними  в дошкільному закладі проводяться тематичні свята та розваги: «День Вишиванки», «Стрітення».

Костюмерну в поточному році доповнено костюмами казкових героїв.

                 Робота з дітьми

 Навчально-виховний процес в СДНЗ здійснюється відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти України, Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція), програми «Дитина».

Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями  визначається орієнтовним розкладом організованої діяльності, враховуючи вікові, індивідуальні особливості  дошкільників та корекційну направленість з дотриманням  санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог. Інваріативна частина змісту освітньої діяльності дошкільного закладу забезпечується на засадах освітніх ліній, визначених Базовим компонентом.

         На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти найбільшої ваги набула потреба пошуку нових форм виховання і навчання, які б сприяли особистісному зростанню дошкільника.

              Особистісно-орієнтована модель освіти передбачає наближення до реального життя, тому зміст педагогічної роботи в ДНЗ набуває чіткого особистісного спрямування, відображає реальні життєві проблеми, адресується дитині. Форми організації дітей переходять з занять на освітні ситуації,  навчання через едьютейнмент (навчання у грі). Колектив закладу, розуміючи важливість цілісного підходу до розвитку особистості в дошкільному віці, ставить в центр своєї роботи дитину з її індивідуальними здібностями, можливостями та  мовленнєвою затримкою.   Кожна хвилина перебування в дитячому садку – насичена і корисна. Через гру, індивідуальний підхід до своїх вихованців, співпрацю з батьками, під час організованої діяльності, прогулянок, свят та розваг педагоги забезпечують загальний  розвиток дитини, прагнуть, щоб малятам було затишно та весело.

   Протягом двох тижнів на початку навчального року досвідчені вчителі-логопеди Шевчук Г.О., Статнік В.П., Михайлюк І.М. здійснюють діагностику дітей, визначають проблеми та складають індивідуальний план роботи на кожну дитину.  

                Впродовж навчального року педагогами проводиться освітня і корекційно-розвивальна робота  в процесі організованої навчальної,  корекційної, ігрової, самостійної та індивідуальної діяльності з дошкільниками.  Дуже важлива співпраця усього колективу закладу.

   Показники виправлення мовлення висвітлені у звіті:

I . Діагностична робота

Протягом навчального року було обстежено 39 дітей та сформовано 4 групи компенсуючого типу.

На початок 2019/2020 н.р.

Загальна кількість обстежених дітей

39 дітей

ЗНМ I р

7 дітей

ЗНМ IIр

8 дітей

ЗНМ IIIр

17 дітей

ЗМР

5 дітей

Ринолалія

1 дитина

Заїкання

1 дитина

З них :

 

Старший вік

Середній вік

Ранній вік

Група КП

Всього

ЗНМ I р

2

1

2

2

7

ЗНМ II р

3

1

3

1

8

ЗМР

 

 

2

3

5

Ринолалія

1

 

 

 

1

Заїкання

 

1

 

 

1

Всього

14

11

7

7

39

 

 

II. На кінець навчального року було обстежено 40 дітей з наступним станом мовлення:

 

Загальна кількість обстежених дітей

40

ЗНМ I р

6

ЗНМ II р

2

ЗНМ III р

15

ЗМР

6

Заїкання

1

ФФНМ

3

Дислалія

3

Мовлення в нормі

4

 

III. З них:

 

Старший вік

Середній вік

Ранній вік

Група КП

Всього

ЗНМ I р

1

1

2

2

6

ЗНМ II р

-

-

2

-

2

ЗНМ III р

5

8

2

-

15

ЗМР

-

-

1

5

6

Заїкання

-

1

-

-

1

ФФНМ

2

1

-

-

3

Дислалія

2

-

-

1

3

Мовлення в нормі

4

-

-

-

4

Всього

14

11

7

8

40

 

Всі учителі-логопеди протягом року, особливо в період карантину, займалися самоосвітою. Так Валентина Статнік в травні 2020 року прийняла участь в IV Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей із особливими освітніми потребами» , в квітні 2020 року в V форумі керівників – новаторів Чернівецької області. Також пройшла підвищення кваліфікації за напрямом - особливості інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з ООП, інклюзивна компетентність та «Алгоритм і важливість ранньої діагностики, особливості постановки діагнозу немовленнєвої дитини».

Учитель – логопед Михайлюк І.М. за період карантину (протягом квітня – травня 2020 року) пройшла ряд онлайн вебінарів: «Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі», «Педагогічні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади» (Черниш О.С.), «Як розвивати мислення та мовлення у дошкільнят» (Здравчева Т.М.), «Методичні розробки для навчання та розвитку дітей дошкільного віку» (Литвиненко Л.А.), «Ігри та завдання для формування мовленнєвої компетентності дитини» (Здравчева Т.М.), «Розвиток дрібної моторики у дітей»(Здравчева Т.М.).

Слід відмітити що заняття учителя - логопеда Михайлюк І.М друкувалися в журналах видавничої групи «Основа» -«Логопед» № 6/2019р., 5/2020р. Такі як, логопедичне заняття «Морська пригода» з елементами сюжетно – рольової гри та логопедичне заняття з елементами образотворчого мистецтва «Яєчко просте, яєчко золоте - велике й мале».

Учитель – логопед Шевчук Г.О. працює над проблемою « Організація і здійснення корекційно- реабілітаційної роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення». Педагог підготувала та провела такі заходи: «Їжачкова парасолька» (квітень 2018р.), «Це грайливе «Р»( листопад 2018р.), «Логопедичний квест»(2018 р.), логопедична розвага «Радо грають малюки, ще й малята та батьки»( березень 2019р.) Для вихователів та батьків закладу провела ряд заходів : майстер – класи «Арт- педагогіка в дошкільному закладі», «Розвиток слухової уваги та фонематичного сприймання, як засіб оволодіння звуковимовою», батьківський всеобуч «Розвиток зв’язного мовлення вдома».

Зважаючи на те, що розвивальний ефект середовища залежить не стільки від умов, скільки від характеру мовленнєвого спілкування, педагоги велику  увагу приділяють різноманітним формам організації мовленнєвої діяльності дітей: фронтальних, підгрупових, індивідуальних, бінарних, з логоритміки, комплексних, інтегрованих. Широко використовуються різноманітні методи та прийоми:  інсценування,  розучування потішок, ігри-драматизації, дидактичні ігри, розповіді педагогів з ілюстрованим матеріалом, розучування віршів за допомогою моделювання (прийоми мнемотехніки), складання загадок, описів, рольове програвання, метод «мікрофону», «подорожі»,  бесіди, читання, ярмарки.

   Доцільним в плані розвитку мовлення, творчого розповідання є використання педагогами казкотерапії. Обігрування казок через драматизацію, різні види театрів допомагає в корекційній роботі з дітьми, підтримує інтерес до навчальної діяльності, допомагає набувати навичок і вмінь будувати речення, послідовно висловлювати свою думку, дотримуватися логічних зв'язків між окремими висловлюваннями.

    Плани роботи практичного психолога складено у контексті нормативно-правових документів з дошкільної галузі, обов’язково враховується специфіка роботи та завдання, що стоять перед колективом дошкільного закладу.

       Ельвіра Геннадіївна виявляє і обстежує вихованців, які потребують психолого-педагогічної корекції особистісної та інтелектуальної сфери.  Фахівець включається в будь-яку проблемну ситуацію, допомагаючи дитині, батькам вийти з неї якомога успішніше.   Ельвіра Геннадіївна широко використовує розвивальні та корекційні програми такі, як «Розквіт» (для дітей з розладами аутичного спектру), «Віконечко» (для дітей із затримкою психічного розвитку), а також серію програм для дітей із тяжкими порушеннями мовлення. Не залишає практичний психолог осторонь питання розвитку емоційного інтелекту дошкільнят. Яскраво засвідчили про це проведені нею відкриті заняття «Подорож до Країни гарного настрою», «На пташиному дворі», «Мій настрій», робота з асоціативними картами тощо.

Педагогом проведено консультації для педагогічних працівників, як: «Ерготерапія: як метод допомагає дітям з неврологічними захворюваннями», «Дитина з РАС в ЗДО: що має знати вихователь», практикум «Українська автентика в арт-терапії», інтерактивне заняття з питань гендерної соціалізації дошкільників.

Таким чином, робота, що проводиться в дошкільному закладі по забезпеченню соціально-психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу має практичну значущість та результативність.

За 2019/2020н.р. та за час карантинного періоду вихователь – методист Шупарська Н.О. прийняла участь в онлай – вебінарах та отримала відповідні сертифікати «Як підготувати дитину до шкільного життя», «ZOOM у дистанційному освітньому процесі- алгоритм роботи», «Освіта для сталого розвитку - модний тренд чи необхідність», «Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено»

Шупарська Н.О. працює над проблемою «Формування екологічної свідомості у дітей дошкільного віку через різні види дитячої діяльності» за програмою Н. Гавриш «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».

Діти долучаються до збору макулатури під гаслом «Збережи дерево» та використаних батарейок : «Врятуємо життя їжачку». Вже два роки поспіль вихователь – методист Шупарська Н.О. з вихованцями закладу долучаються до ІІ Всеукраїнського заняття «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин, яке проводиться 2 березня в День котів, за що отримали відповідні сертифікати. На цьому занятті діти вчаться гуманного ставлення до тварин та любові до природи.

Розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля, збагачення уявлень вихованців  про живі організми, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи,  реалізується в дошкільному закладі  через різні види  освітніх ситуацій, пошуково-дослідницьку діяльність, спостереження, працю в природі, екскурсії, бесіди, в повсякденному житті.  Завдяки  календарям природи діти слідкують за перебігом пір року, днів тижня,  за сезонними змінами, погодними умовами..

Активізуючи пізнавальну діяльність дітей, через залучення вихованців до дослідів, педагоги дитячого садка розвивають в них спостережливість, логічне мислення, формують пізнавальний інтерес до природи

 Посилення уваги до екологічного виховання дошкільників, якої вимагає Базовий компонент дошкільної освіти, спрямовує вихователів всіх вікових груп на пошук різноманітних форм ознайомлення дітей з природою. Цільові прогулянки в природу організовуються  з пізнавальною та пізнавально-практичною метою: збирання ягід, плодів, насіння квітів,   листя дерев та кущів для організації ручної праці, самостійної художньої діяльності.

Народна мудрість каже «Без минулого немає майбутнього». Тому важливим аспектом роботи педагогів є національно – патріотичне виховання дошкільнят. Педколектив дитячої установи розуміє важливість  даного питання в навчально – виховному процесі і постійно працює над формуванням особистості дитини через засвоєння нею суспільно – історичного досвіду свого народу, вміння активно застосовувати в практичному житті набуті знання. Традиційні календарні свята, робота з родиною, прищеплення любові до природи стали одним з пріоритетних напрямків роботи з дітьми. Тому робота з національно патріотичного виховання проводилась на належному рівні. Це такі види роботи як : музична розвага «А хто, хто Миколая любить?» з залученням батьків вихованців, вертеп «Маленькі колядники». На початку 2019/2020 н. р. цікаво та змістовно педагоги закладу підготували та провели «Петрівський ярмарок». До дня Святого Миколая (грудень 2019року) вихованець групи середнього віку Тимофій Сиротюк став учасником конкурсу від Укрзалізниці "Миколай мандрує світом" та отримав цінний подарунок.

    Вихователі в  доступній формі ознайомлюють дітей із звичаями, традиціями та обрядами своїх предків, виховують любов до рідного краю, рідної мови, Батьківщини під час тематичних тижнів: «Тиждень духовності». «Моя Батьківщина- моя Україна».

На кожній віковій групі оформлено відповідні осередки, в наявності наочно – дидактичне забезпечення, що сприяє формуванню естетичного смаку дітей, їх національної свідомості. Придбано  ляльки в українському національному одязі.

 В рамках  заходів з  національно-патріотичного виховання відбулися:

  • Засідання круглого столу: «Роль батьків у національно-патріотичному вихованні дошкільнят» (липень 2020року)

  •  виставки «Бабусина скриня», «Великодні дзвони»

  •  щорічні екскурсії в парк ім.Т.Г.Шевченка на покладання квітів до пам’ятника загиблим  воїнам;

  • збір посилок та  малюнків в зону АТО та інші

    Важливим напрямом національного виховання є вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. З цією метою проводяться цикл Новорічно – Різдвяних свят, «Козацькі забави», «Великодній кошик», «Стрітення», «Маленькі колядники». Також в закладі проводяться тематичні Дні: День Вишиванки, День Матері, День Незалежності, День української мови. 

  В рамках роботи з патріотичного виховання діти переглядали «Онлайн-подорож Україною», з безпеки життєдіяльності «Як себе поводити при виявленні незнайомого предмету». Використання медіатехнологій на практиці з дітьми робить процес пізнання яскравим, цікавим і таким, що надовго запам’ятовується.  Створено каталог рекомендованих сайтів  для перегляду з дітьми, для роботи з батьками.

Пріоритетним напрямом роботи вихователя Коркози С.М. є тема «Формування моральних цінностей у дітей засобами художньо – поетичного слова». Колискові, обрядові, авторські пісні, українські казки широко використовує в своїй педагогічній діяльності. За атестаційний період брала участь в семінарах – практикумах «Аплікація в дитячому садку невід’ємна частина всебічного розвитку», «Впровадження інноваційних технологій у корекційний процес», розробила сценарії та провела розваги «Різдвяна казка», «Великодні дзвони», «День святого Миколая», «День Вишиванки».

Для педагогічних працівників провела консультації «Українська мова й граматика», «Нетрадиційні техніки малювання в роботі з дітьми». Для батьків вихованців провела ряд консультацій: «Мамина колискова», «Поведінка дорослих, як джерело комфорту і підтримки емоційного розвитку дітей», «Примхи хлопчиків і дівчаток», «Що робить ваших дітей розумнішими?» Педагог сама пише вірші, про пори року, ігри, розваги дітей на прогулянці, вірші про членів родини; на Великодню тему:«Мама пасочку пече», «Великодні дзвони», «Писанку в руці тримаю»; дня матері вірші: «Найкраща у світі», «Посміхнись матусю», «Квіти мамі я малюю», «Маму привітаєм»; створила вправи з біоенергопластики : «Чистимо зубки», «Дятлик», «Молоточок», «Моторчик», «Бджілка», «Киця сметанку злизала», «Киця миску з молочком шукала», «Гойдалочка», «Одуд», «Ворона». Також і журналі «ЛогоМама»(актор директор СДНЗ № 37 Статнік В.П)., надруковані її вірші.

 Робота керівника гуртка з образотворчої діяльності Лісовської І.В. активізувала цей напрямок роботи: наповнила освітній  зміст участю дитячих робіт в конкурсах малюнків: «Веселкове Літо разом», «Квілінгові візерунки». Керівник гуртка Лісовська І.В. провела ряд занять з квілінгу. Це дуже зацікавило дітей старшої групи. Вони не тільки ознайомились з одним із стародавних видів мистецтва, але й освоїли техніку роботи. В малят формуються навички виконання основних форм квілінгу, підвищується рівень розвитку моторики, окоміру, памяті, мислення, фантазії. Педагог допомагає дітям фантазувати, вигадувати і  втілювати плоди своєї уяви в поробках по образотворчому мистецтву, в музиці, мовленнєвій діяльності. Кожна дитина хоче прикрашати й пишатися красою створеною своїми руками.

Безпека життєдіяльності дітей - важливий аспект навчально-виховного процесу в дошкільному закладі, тому даному питанню приділяється належна увага при плануванні роботи з особистої безпеки дитини.

В рамках в рамках проведення місячника профілактичних заходів з безпеки руху, завітали в заклад старший інспектор з особливих доручень відділу зв’язків з громадкістю УПП в Чернівецькій області ДПП старший лейтенант поліції Ізбор О. В., інспектор відділу зв’язків з громадкістю УПП в Чернівецькій області ДПП лейтенант поліції Лунгул Ю.В.(жовтень2019р.) В листопаді 2019 року під час Тижня безпеки дорожнього руху, відбулася розвага «Країна чарівних знаків».

 Формування  безпечних  навичок  життєдіяльності  у дітей відбувається  під  час  бесід,   інструкцій  перед  початком  будь - якої  діяльності,  спеціально організованих занять, розваг, «Тижнів безпеки життєдіяльності», «Тижня дорожнього руху», «Тижня пожежної безпеки», «Місячника з охорони праці». Практичною  спрямованістю  таких заходів  є виховання  у  дітей  почуття  свідомого  та  обов'язкового  виконання  у повсякденному житті встановлених правил і норм поведінки  безпеки життєдіяльності.

 Шляхом проведення тематичних занять, дидактичних ігор, спортивно-музичних розваг, програвання ситуацій, читання художніх творів, зустрічі з працівниками МНС, перегляду відео-фільмів, тематичних посібників, у вихованців закладу формуються навички безпечної поведінки..

 В  дошкільному  закладі  впорядковано  необхідний    наочний  та дидактичний матеріал  для  формування  та  закріплення  у  дітей  знань  про безпечну  поведінку, атрибути до ігор  «Водії, перехожі», «Пожежники».  Організовувався виїзд пожежної машини в заклад. Діти та працівники мали змогу ознайомитися з засобами пожежогасіння та спробувати вогнегасники в дії.

В своїй роботі педагоги закладу багато уваги приділяли вивченню правил особистої безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з діями в небезпечних ситуаціях природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо).

  Правове виховання  дітей в нашому закладі організоване за вимогами програми. Щороку відбуваються «Тижні правової освіти», розроблено план заходів з правового виховання дітей дошкільного віку.

                                                 Робота з кадрами

        Програма модернізації та   розвитку спеціального дошкільного  навчального закладу на 5-річку  визначає  стратегічні  пріоритети  розвитку, організаційні шляхи їх реалізації, обґрунтовує ресурсні можливості дитячого закладу, спрямовує педагогів на формування базових духовно-ціннісних якостей особистості, підготовки сьогоднішніх педагогів працювати з сучасними дітьми та батьками..

Основна  мета,  яку  ставить  перед  собою  колектив  СДНЗ  -  це створення оптимальних умов для максимального виправлення мовленнєвих проблем; забезпечення розвитку та саморозвитку дітей; формування толерантної, соціально-адаптованної особистості зі стійкою мотивацією до пізнання, поширення досвіду усвідомленого батьківства в родинах з позитивними установками у спілкуванні з дитиною..

 План роботи дошкільного  навчального закладу   відповідає  завданням  дошкільної освіти,  спирається  на  основні  принципи: законності, науковості, цілісності, логічності, перспективності, наступності, системності, з урахуванням досягнень і  проблем  в  роботі  за  попередні  навчальні  роки та змін які відбуваються в інформаційному суспільстві.

        Колектив СДНЗ  розвивається безперервно, самовдосконалюючись, знаходиться в  пошуку, відборі, поширенні та обміні продуктивними психолого-педагогічними та корекційними технологіями.В час інформаційних технологій педагоги не повинні  очікувати проведення методичних заходів, а постійно бути в пошуку нового, цікавого і ділитися своїми знахідками з колективом.   Такі обговорення відбуваються двічі на місяць.

Педагогічний колектив завжди у пошуку  альтернативних методик та інноваційних технологій.

Найефективніші з них впроваджуємо в освітній та корекційні процеси, це такі як:

Автор

Назва

1

Карл Орф

  Елементарне творче музикування     

2

 

Суд- Жок терапія

3

Н.В.Гавриш

Дошкільнятам- освіта для сталого Су-Джок масаж розвитку

4

Л.Вознюк

Графо-моторика            

5

М.Монтессорі

Лок-борди (бізіборди)  Кінезіологічні тренажери     

6

Шабутіни

Цілющий вплив музики        

7

 

 Біоенергопластика             

8

 

 ІКТ технології

9

Ю.Матюгін

  Ейдетика, мнемотехніка           

10

М.Єфименко

 Казкова фізкультура             

11 

 

 SANDPLAY                

12

 

 Балансир

13

К.Серебрянська

  Фітбол

14

 К.Крутій

Стіни які говорять

 

  Сучасне життя вимагає від педагогів освоєння комп’ютерної техніки. І нинішний навчальний рік був не такий як всі попередні. В зв’язку з карантином педагоги перейшли на дистанційну роботу. Тут слід відмітити що директор Статнік В.П., практичний психолог Дорогова Е.Г., вихователь – методист Шупарська Н.О. досить швидко відреагували на потреби часу і створили в Телеграмі Канал який називається «МовоЗнайко». Цей канал створено для вихованців закладу і їх батьків. Він розділений на чотири чати «Діти старшого віку» «Діти середнього віку», «Діти молодшого віку», «Для педагогів», де розміщують цікаві, змістовні заняття, відеоролики, дидактичні ігри та посилання на цікавий матеріал в мережі інтернет. До чатів долучилися батьки вихованців та педагоги.

Так директор Валентина Петрівна зробила відеоролик «Онлайн- прогулянка дитячим садком», а вихователь – методист Ніна Олександрівна зробила відеоролик до Дня Вишиванки; учитель – логопед Михайлюк І.М. створила цікаві відеоролики з логопедії: «Скажи навпаки», «Артикуляційна гімнастика з Логокотиком», «Мовленнєва гра Хто? Що?Де?», «Звуки природи», «Логокубик».

Варто відмітити що матеріали Валентини Петрівни Статнік, та Ірини Миколаївни Михайлюк розміщені на сайті управління освіти в рубриці «Садок - онлайн». Багато цікавого змістовного матеріалу подала на Каналі «МовоЗнайко» практичний психолог Дорогова Е.Г. і як практичний психолог і як інструктор з фізкультури. Це такі як: «Угадай казку», «Психологія для малят», «Що не так?», «Весела руханка», «Ми рухливі, спритні, вправні».

Педагоги СДНЗ проводили педагогічні ради, засідання Круглого столу за допомогою платформи ZOOM.

Педагоги закладу підвищують рівень теоретичних та практичних знань шляхом участі в міських методичних обєднаннях,  всеукраїнських семінарах, конкурсах, он-лайн вебінарах організованих Міністерством освіти і  науки України, фаховими видавництвами, науковцями та практиками.

Атестація педагогічних працівників дошкільного закладу проводиться згідно Типового положення про атестацію педагогічних працівників (затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010р. №930), наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2013р. № 1135 «Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників».

 Протягом атестаційного періоду педагоги організовують відкриті перегляди,  приймають участь у різноманітних відкритих заходах:

  • фестивалі відкритих занять;

  • презентація досягнень педагога у оснащенні педагогічного процесу;

  • виступи перед педагогами, батьками.

Відомий педагог - новатор Шалва Амонашвілі стверджує: «Життя перетворюватиметься не міцними знаннями людей, а їхніми уміннями творити прекрасне та прагнути до прекрасного». Отже, майбутнє людства відомий педагог пов’язує з категорією Краси.

Для підвищення професійної майстерності та формування інноваційної компетентності педагогів, проведена чергова атестація педагогів:

  • Дороговій Е.Г.- практичному психологу, підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» та встановлена категорія «спеціаліст вищої категорії», як інструктору з фізкультури.

  • Солійчук О.Б., встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»;

  • Коркозі С.М. - вихователю, підтверджені кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», та педагогічне звання «вихователь-методист»

Колектив займає активну життєву позицію, систематично беручи участь у благодійних акціях: «Подаруй дитині життя» (допомога онкохворим дітям), «Подарунок захиснику», «Книги – дітям»,  відвідуємо  притулок для неповнолітніх, адресні допомоги.  

Показником зростання   професійної   майстерності  є  участь педагогічного колективу  в заходах які проводить міське управління освіти, так у жовтні 2019 року взяли участь у конкурсі серед педагогів ЗДО «Театральна іграшка».

Вихователь Глібіцька Марія Георгіївна вміло організовує ігрову та пізнавальну діяльність дітей під час занять, корекційної роботи та режимних моментів. виготовила «Мішок сови», «Розумна стіна», поповнила куточок театралізованої діяльності атрибутами до казок «Рукавичка», «Колобок».

Педагог провела ряд занять, а саме: «Збудуємо місто», «Будинок моди»(сюжетно – рольова гра).

Для педагогів закладу провела ряд консультацій: «Кольоротерапія у роботі з дошкільнятами», «Створення ситуації успіху у дітей дошкільного віку», «Сюжетно – рольова гра- як засіб формування у дошкільнят елементарних знань про навколишній світ», «Організація художньої праці в дошкільному закладі».

Журба Наталя Степанівна активно застосовує інноваційні форми роботи з дітьми; мкрометодкабінет поповнила посібниками «Казковий будиночок», «Кольоровий потяг», виготовила дидактичні ігри «Хто де живе, чим харчується?», «Пори року», «Мама і дитинчата», «Пограємо з кольором», «Чиє слово?», «Погодуй звіряток», «Весела риболовля», «Морські мушлі». «Підводний світ», та бізіборди для роботи з дошкільнятами.

Пріоритетним напрямом роботи вихователя Марку Лідії Михайлівни є тема: «Родинне виховання в дошкільному віці». Провела ряд свят, розваг та занять за участю батьків, а саме «Колядуємо Різдво святкуємо» «Великодне яєчко». Під час занять з дітьми педагог надає перевагу ігровим методам та прийомам, створюючи умови для повноцінного та мовленнєвого розвитку дітей та невимушеному засвоєнню матеріалу. Педагог використовує в своїй роботі ігри - заняття, міні - заняття, такі як «Морквинка для кролика», «Казковий сніговик», «Пригоди малят з Фіксиками», «Подорож з листочком» та інші. Лідія Михайлівна поповнила освітнє середовище дидактичними іграми «Склади з частин ціле», «Зашнуруємо черевички», «Одягнемо ляльку на прогулянку».

Тетяна Євгенівна Сепік використовує в своїй роботі інноваційні методики, зокрема «Використання мнемотаблиць в мовленнєвому розвитку дітей». Педагог виготовила дидактичний посібник «Чарівна галявина» ( з використанням мнемотехніки), розробила рекомендації для вихователів за темою «Використання прийомів мнемотехніки в роботі з дітьми». Виготовила мнемо доріжки для вивчення віршів, скоромовок, дидактичних ігор, зокрема «Збираємось на прогулянку», «Диктант» та інші. Зібрані матеріали розміщені на сайті СДНЗ. Підготувала і провела розвагу «Ми маленькі козачата», «Чарівна сніжинка»

Напрямом самоосвіти вихователя Тетяни Вікторівни Сопіт є «Національно – патріотичне виховання дітей з раннього віку». Ця робота сприяє розвитку патріотичної свідомості дітей, уточненню та систематизації знань про природу рідного краю, сімейні традиції, народні символи тощо. Вона провела з патріотичного виховання такі заняття «Подорож на українську кухню», «Синій і жовтий кольори – друзі», розвагу «Осінні пригоди вітерця». Для педагогів закладу підготувала консультацію «Привчаємо дітей не реагувати на команди, а думати і самостійно приймати рішення», розробила рекомендації для батьків за книгою Василя Сухомлинського «Батьківська педагогіка».

Куницька Вікторія Вікторівна, молодий педагог. Вона систематично підвищує професійну кваліфікацію і педагогічний рівень на семінарах, відкритих переглядах. В січні 2020 року закінчила Університет ім. Федьковича за спеціальністю «Дошкільна освіта» та здобула ступінь магістра. Вихователь працює на групі раннього віку де поповнила куточок театралізованої діяльності атрибутами до казок «Рукавичка», «Колобок» (пальчиковий театр) та ігор – драматизацій та мікрометод кабінет групи дидактичними матеріалами для корекції мовлення дітей.

        Всі працівники отримують преміювання з фонду економії заробітної плати відповідно до «Положення про преміювання та матеріальне заохочення   працівників СДНЗ» та щорічну винагороду педагогічним працівникам у відповідності до ст. 57 Закону України «Про освіту».  За потребою та на ювілеї надається матеріальна допомога членам ПК.

                                           Робота з батьками

Девіз колективу в роботі з батьками: «Якщо ви готові максимум уваги надати своїй дитині, то ми зробимо все можливе»

        Значна увага в діяльності закладу відводиться роботі з родинами.  Слід  зазначити  результативність  та  дієвість  роботи педагогічного колективу  і батьківської громадськості  щодо забезпечення в дошкільному навчальному закладі належних  умов  для  навчання, виховання, розвитку  дітей, корекції мовленнєвих порушень.

        Підходи до співпраці ДНЗ з сім’ями вихованців здійснюються за принципами, які я, як керівник донесла до батьків на батьківських зборах у вересні 2019 року.

А саме:

  • пріоритетності родинного виховання;

  • затвердження іх самоцінності;

  • особистого інтересу батьків до виховання та розвитку дітей;

  • бажання самовдосконалюватися;

  • довіри відносин;

  • орієнтації на інтереси, потреби і запити сім’ї;

  • диференційованого підходу  до роботи з батьками  (урахування  соціального статусу, педагогічної культури, відношення до виховання  дітей, освіченості).

       Застосування ІКТ-технологій в роботі з батьками, змінило їх пасивну позицію на активну, зацікавлену, що дозволило перейти на новий, більш високий рівень спілкування й взаємодії. Це сторінки на сайті закладу « Батькам на допомогу,  у Facebook «Школа для батьків-дошкільнят», онлайн-платформа на Телеграм

 Постійно працює «Батьківсько-дитяча група»,  та «Клуб успішних батьків» (вечір мами або батька з дитиною в ДНЗ) .

             Взаємодія  педагогів  дошкільного  навчального  закладу  з батьками дітей - це взаємна діяльність відповідальних дорослих, і розпочинається вона з моменту першої зустрічі, у рамках педагогічного супроводу періоду адаптації малюків.  Для  успішного  співробітництва  педагогів  із  батьками використовуються різноманітні форми взаємодії:

  • індивідуальні: анкети первинного опитування;

  •  бесіди та консультації батьків з метою вивчення  соціального статусу сімей для здійснення диференційованого підходу до роботи з родиною;

  •  діагностика, складання індивідуальних планів роботи з виправлення мовлення дітей;

  •  «Скринька батьківських запитань»;

  • наочно-письмові: фотовітрини, інформаційні стенди, буклетиця;

  • колективні: батьківські збори,    святкові ранки, спільні розваги,  дні відкритих дверей тощо;

  •  оперативна інформація  для батьків у «Медичному віснику»,   санбюлетні;

  • розробляються пам’ятки, рекомендації окремих спеціалістів «Логопедична служба», «Психологічна служба», «Медична служба»;

  • групи в соцмережах;

  • участь батьків  у святах та розвагах, зокрема мама Глєба ., пані Надія, примає активну участь в житті групи: грає ролі на святах та розвагах, допомагає вихователям в підготовці майданчику до нового навчального року.

  • родинні спортивні свята, такі як «Олімпійські розваги», «Тато і я» сприяють виявленню дитячої самостійності та ініціативи у виконанні рухових завдань, досягненню кращих результатів в умовах змагань, вихованню дружби, наполегливості, відповідальності, дисциплінованості та інших морально-вольових якостей; діти вчаться вигравати і програвати, розуміти: як від успіху кожного залежить перемога всієї команди. Спільні заходи сприяють включенню батьків в процес виховання, навчання, оснащення середовища;

  • участь  в оформленні  виставок «Моя іграшка на ялинку», «Краще сімейне фото»;

  • моделювання з паперу, природного  та покидькового  матеріалів;

Діяльність консультативного центру забезпечує обстеження дітей, консультування батьків і дітей  за потребою та планом роботи на рік. Відповідальна за його діяльність вчитель-логопед Шевчук Г.О.

   Змістовні консультації провели учителі-логопеди Шевчук Г.О. «Використання нетрадиційних технологій для розвитку пальчикової моторики», директор «Тілесно-орієнтовані методики в роботі з дітьми з особливими потребами», Михайлюк І.М. «Пальчики вправляємо – мову розвиваємо», практичний психолог Дорогова Е.Г.«На колір і смак товариш не всяк, або чому дитина їсть землю, пісок чи крейду», вихователь – методист Шупарська Н.О. «Екологічний розвиток дітей дошкільного віку через ігрову діяльність». План консультацій в центрі  затверджується керівником у вересні місяці на поточний навчальний рік.

  Однією з форм роботи з батьками є робота батьківського комітету. Робота  комітету  здійснюється у відповідності до проблем дошкільного закладу  на поточний рік, вирішення питань з організації харчування.

                  Організація харчування, медичної роботи

На належному рівні організовано медичне обслуговування дошкільнят старшою медичною сестрою Понич Ю.В. Є потреба привести у відповідність штати закладу і ввести посаду медична сестра з дієтичного харчування.

Головним завданням  є дотримання санітарно - гігієнічного режиму в дошкільному закладі, проведення оздоровчо-профілактичної роботи та організація харчування дітей.

Для організації харчування дітей в кожній групі облаштовані  кухонні куточки, зручні шафи для зберігання посуду.  Посуд в належному стані. Столи сервіруються відповідно до вимог щодо виховання  культурно -гігієнічних навичок.

Основні принципи організації харчування в дошкільному закладі:

  • дотримання примірного перспективного меню;

  • технологічна  та  кулінарна  обробка  продуктів  та  страв,  що забезпечує їх смакові якості та збереження вихідної харчової цінності;

  • забезпечення санітарно-гігієнічних норм, у тому числі дотримання всіх санітарних  вимог  до  стану  харчоблоку,  продуктів  харчування,   зберігання, приготування та роздачі страв;

  • організація харчування на групах.

          Місця для сну обладнано в більшості двоярусними  ліжками. Подушки, матраци та ковдри дезінфікуються щорічно.

Робота медичної служби закладу організована на належному рівні. Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за важливими аспектами організації харчування дітей у закладі, зокрема:

дотримання нормативно-законодавчих актів щодо організації харчування дітей у закладі;

організація питного режиму для дітей у групах;

дотримання режиму харчування у закладі;

дотримання технологічних процесів приготування їжі для дітей;

дотримання санітарно-гігієнічного режиму на харчоблоці;

організація харчування дітей пільгових категорій;

ведення документації щодо організації харчування дітей у закладі;

проходження медичних оглядів працівниками;

        В СДНЗ створені умови для повноцінного   харчування дітей. Харчоблок оснащений технологічним  та електричним   обладнанням, промаркованим інвентарем. Працівники дотримуються Інструкції щодо організації харчування в дошкільних навчальних закладах. Проте у зв'язку з введенням програми НАССР є потреба оновити весь інвентар для прибирання, спецодяг працівників харчоблоку, частково посудом, кухонними столами, стелажами.

Страви кухарями  готуються відповідно до картотеки, без порушень технології приготування їжі.

Працівники  харчоблоку забезпечені   інструкціями з охорони праці.

         Протягом року за підтримки батьків доукомплектовано посуд  для всіх вікових груп, для харчоблоку придбано дрібний  інвентар, ємкості для масла та інших продуктів, зроблено за бюджетні кошти ремонт комори. (для завершення ремонту задіяно 2500 грн батьківських коштів).

          В дошкільному закладі організовано централізоване систематичне постачання продуктів харчування. Завгоспом налагоджено роботу з подання заявок на продукти харчування, зберігання та дотримання термінів їх реалізації. 

     Овочесховище оснащене стелажами, овочі зберігаються відповідно до вимог, приміщення овочесховища щоденно провітрюється та прибирається, санітарно обробляється перед осінньо-зимовим періодом. Проте приміщення для зберігання овочів пристосоване і не передбачене для довготривалого зберігання овочів.

          Питання організації харчування розглядаються на зборах  колективу, виносяться на батьківські збори, засідання ради по харчуванню, висвітлюються  в батьківських куточках.

Старшою медсестрою Понич Юлією Василівною розроблені «Заходи щодо зміцнення та збереження здоров’я дітей на 2020 рік, виконання яких вплинуло на стан захворюваності дітей в закладі.

В санбюлетні висвітлювалися теми «Запобігання поширення ГРВІ, в тому числі грипу», «Захворювання які можна попередити шляхом вакцинації», «Сім порад для захисту від корона вірусної інфекції» та інші.

Медичний кабінет дитячої установи обладнано згідно вимог чинного законодавства, в наявності  необхідні медичні препарати, препарати першої медичної допомоги. Аптечки першої допомоги є на ясельній групі та на харчоблоці. Є потреба в ізоляторі.

      Профілактичні щеплення здійснюються   відповідно до чинних документів.

Щеплення здійснюють в дитячій поліклініці у присутності батьків.               

В дошкільному закладі проводиться робота з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, цивільного захисту. Установа забезпечена необхідними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, знаками, освітлюється евакуаційний вихід. Для безпеки життєдіяльності двірник забезпечений світловідображувальним желетом, біля всіх електроприладів є діелектричні килимки, вогнегасники, в цьому році за підтримки батьків придбано плоскогубці діелектричні.

       У всіх приміщеннях СДНЗ враховані вимоги пожежної безпеки  Є інформаційний стенд з планом – схемою евакуаційного виходу. Пожежний щиток знаходиться на вулиці, який оснащений всім необхідним приладдям, ємністю з піском, новою кошмою. Колектив дотримується виконання законодавчих і нормативних документів щодо безпечних умов праці, навчання та відпочинку, попередження виробничого травматизму і нещасним випадкам з вихованцями та працівниками. Діяльність  працівників  навчального  закладу  регламентується   посадовими  інструкціями та інструкціями  з  охорони  праці, які  розроблено у відповідності до чинного законодавства.

  Щороку  питаня охорони праці  та  безпеки  життєдіяльності розглядається на виробничій нараді. 

Для  попередження  нещасних  випадків  під  час  навчального  процесу  та  у побуті, адміністрацією  розроблені комплексні заходи з поліпшення безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу, профілактики випадків пожежі, побутового  травматизму,  забезпечення  виконання  санітарно-гігієнічних  норм.

        Проводяться двічі на рік навчання з евакуації дітей. Всі працівники мали змогу спробувати користуватися вогнегасником перед їх перезарядкою, згідно термінів.  Для  батьків  розроблено  консультації,  рекомендації, буклети.

                    Суспільний  рейтинг дошкільного закладу, попит батьків щодо влаштування дитини в ДНЗ складається: з конкурентоспроможності по наданню якісних освітніх послуг та логопедичної корекції, оптимальної матеріально-технічної бази, яка вирішується з мінімальним залученням батьківських коштів, участі  спонсорів у частковому поповненні матеріальної бази, затишного комфортного середовища в закладі; позитивного психологічного мікроклімату, доглянутих майданчиків,   оформлення ландшафту території, дотримання необхідного температурного режиму протягом року, низького рівня захворюваності, бажання дітьми відвідувати заклад, тісного контакту з батьками, різноманітність форм роботи з родинами, робота Консультативного центру в закладі, грамотне консультування кожного, хто звертається до спеціалістів,  позитивного образу всього  педагогічного колективу. Всі вищезазначені аспекти присутні в нашому закладі.Але у нас є і  проблеми, які потребують вирішення:

         Залишаються невирішеними питання придбання спеціального обладнання для корекції мовлення. Є потреба в сучасному технологічному обладнанні для педагогічного процесу.

Для дітей середньої групи потрібен павільйон, очікуємо кошти на ремонт або повну заміну даху, встановлення пожежної сигналізації.

Незважаючи на проблеми сьогодення, віримо що дошкільні закдати запрацюють на повну потужність і в приміщеннях та на майданчиках буде знову лунати дитячий сміх, музика та голоси педагогів з цікавими розповідями для дітей. До зустрічі.

HAT