Сторінка соціального педагога

Абетка морального виховання (завантажити)

Логопедична етноіграшка ЛЯЛЬКА "ЛЕЯ"

 
pedagog

Соціальний педагог Статнік Анна Анатоліївна.

Освіта вища.

Кваліфікаційна категорія - спеціаліст.

 

Практичні поради батькам від соціального педагога

Ми, дорослі, у відповіді перед майбутнім, передусім за те, яким виховаємо молоде покоління, яким арсеналом моральних цінностей і норм озброїмо їх у життя.

Кожна дитина від природи наділена своїми, притаманними лише їй задатками, здібностями, особистісним потенціалом. У кожної дитини свій темперамент, свій набір різноманітних якостей, від якого залежать потенційні можливості до тієї чи іншої діяльності.

Своєчасне втручання, вплив батьків на розвиток здібностей, особливостей дитини буде важливим у підготовці її до життя.

  1. 1.Все починається з сім`ї

Саме з сім`ї починається історія розвитку кожної дитини. Народжуючись, вона опиняється в конкретній сім`ї, завдяки якій і починає свій шлях входження в цей соціальний світ. Саме тут закладаються перші основи характеру, її світогляд, моральні основи та естетичний смак. Тут вона отримує свій розвиток, почуття доброти і чуйності, саме тут дитина підхоплює і всотує все: і слово, і усмішку, і погляд, і жести близьких людей, їх поведінку і манеру спілкування тощо.

Сучасна сім`я перебуває у постійному пошуку щодо виховання своєї дитини. Саме батькам під силу забезпечити той широкий діапазон міжособистісних контактів, різноманітність почуттів і переживань. І тільки батьки в змозі, тільки їм під силу зазирнути у світ своєї дитини і зрозуміти її.

  1. 2.Емоційний комфорт у сім`ї

Від емоційного комфорту в сім`ї залежатиме, чи знайде дитина розуміння і визнання поза домом.

Емоції відіграють регулюючу роль у спілкуванні. Людина з добре розвиненою емоційною сферою може краще налагодити стосунки з тим, хто поруч з нею, швидше може знайти вихід зі складного становища.

Позитивні емоції мають переважати в житті дитини, бо саме вони визначають приязне ставлення до навколишнього світу, його прийняття, що згодом проявиться в доброзичливому стилі спілкування, загальній активності в різних видах діяльності, довірі до дорослих і дітей, у позитивному сприйнятті самого себе. Відповідно, не надаючи належного значення емоційній сфері, батьки збіднюють її емоційний і моральний розвиток. За таких умов виростають емоційно спустошені особистості, що згодом приводить до зниження загальної культури дитини.

Невід`ємною  функцією батьків є передання дитині свого соціального досвіду, який накопичило людство, ознайомлення та залучення її до культури свого народу, своєї країни, дотримання його моральних норм, традицій.

Завдання батьків – не гальмувати, а розвивати активність дитини: заохочувати до самостійності, до вигадок, до кмітливості, надавати належну увагу заняттям з фізичних вправ і посильної праці.

Мудрі батьки усвідомлюють, що гра  для дитини – провідна діяльність, це навчання, це пізнання.

Тому добре, коли в арсеналі у батьків достатньо різних видів ігор: рухливі, пізнавальні, розважальні тощо. Спільна участь, переживання, радість у грі дають можливість швидко знайти спільну мову з дітьми, разом з ними розмовляти однією мовою.

  1. 3.Найвища розкіш життя

Постійне спілкування, активна взаємодія з дорослими сприяють пізнанню людських стосунків. Коли до дитини ставляться лагідно, визнають її права, вона відчуває особливий комфорт. А почуття впевненості, захищеності забезпечує нормальний розвиток особистості, вироблення позитивних якостей, доброзичливе ставлення до інших людей.

Мудрі батьки намагаються частіше спілкуватися з дітьми: разом читати і розповідати казки, слухати музику, малювати, співати тощо.

Важливою умовою розвитку особистості є прищеплення дитині любові до праці. Своєчасний показ важливих і необхідних предметів праці для інших і для себе, засвоєння з дитинства істини, що без зусилля, без ретельності не можна відкрити нічого нового в цьому світі – таке розуміння стає основою правильного формування готовності будь-яку справу виконати найкращим чином.

  1. 4.Ґрунт для розвитку духовності

-         Щасливі батьки можуть дати дітям дуже багато, у тому числі і щасливе дитинство.

-         Тільки здорові батьки можуть навчити дитину, як жити, щоб бути здоровим.

-         Як правило, нещасні у своєму житті батьки навчають своїх дітей, як бути нещасними.

-         Бути щасливими, коханими, успішними – необхідна умова для батьків, які бажають зробити свою дитину щасливою.

Сімейне спілкування, сімейні традиції, які панують у сім`ї, збагачують і батьків, і дітей, вони допомагають зберегти зерна розумного і доброго, які шанувались у родині старшим поколінням, і зробити їх надбанням молодого покоління. Головне – супроводити малюка у відкритті цього цікавого й безмежного світу, йдучи поряд з ним, шляхом від хаосу до гармонії, наповнити його впевненістю у своїх силах і запалити вогник творчості в його душі.

Поради батькам з правового виховання дошкільників

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.

Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку своїх дітей.Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей ,створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.                           

Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.
Якщо:
•    Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
•    Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
•    Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
•    Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
•    Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
•    Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
•    Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
•    Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
•    Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
•    Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов      у цьому світі.

         Пам’ятка для батьків з правового виховання

          Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

Коли порушуються права дитини?

  • ·Коли немає безпеки для її життя та здоров’я
  • ·Коли її потреби ігноруються
  • ·Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження
  • Коли порушується недоторканість дитини
  • Коли дитину ізолюють
  • Коли дитину залякують
  • ·Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення
  • ·Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття
  • ·Коли її особисті речі не є недоторканими
  • Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами
  • Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

     Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

  • Пам’ятати, що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
  • Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
  • Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
  • Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
  • ·Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
  • Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
  • Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
  • Залучати дитину для створення сімейних правил.

Діти в суспільстві найбільш вразливі.

Діти, права яких порушуються, часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.

 

20 ВИСЛОВЛЮВАНЬ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРО ВИХОВАННЯ

       Пропонуємо вашій увазі добірку влучних висловлювань видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського. Його мудрі слова заставляють замислитися і направляють на вірний шлях у вихованні дітей.

  • Роки дитинства — це насамперед виховання серця.
  • Виховуючи свою дитину, ти виховуєш себе.
  • Знання без виховання – меч в руках божевільного.
  • До хорошого уроку учитель готується все життя.
  • Залізо іржавіє, не знаходячи собі застосування, стояча вода цвіте, а на холоді вкривається кригою, розум же людини, не знаходячи собі застосування, хиріє.
  • Вільний час учителя — це корінь, який живить джерела педагогічної творчості.
  • Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках з вихованцями, той вже досягнув половини успіху.
  • Хоча б над тобою було сто вчителів – вони будуть безсилі, якщо ти не зможеш сам змусити себе до праці і сам вимагати її від себе.
  • Праця – це одне з найчистіших і найшляхетніших джерел емоційного стану, радості діяння, творення. Думка, що народжена, збуджена, витончена в праці, стає радісною, оптимістичною.
  • Головний зміст і мета сімейного життя — виховання дітей. Головна школа виховання дітей — це взаємини чоловіка і дружини, батька і матері.
  • Для того щоб виховати справжніх чоловіків, потрібно виховувати справжніх жінок.
  • Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання.
  • У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
  • Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
  • Школа- не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.
  • Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини.
  • Якщо люди говорять погане про твоїх дітей — вони говорять погане про тебе.
  • Поважайте дитяче бажання бути хорошим, бережіть його як найтонший рух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрості батьківської влади в деспотичне самодурство.
  • Дитина — дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
  • Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.
  • Любов — це насамперед відповідальність, а потім уже насолода, радість.
  • Совість — це емоційний страж переконань.

 


 

Логопедична етноіграшка ЛЯЛЬКА "ЛЕЯ"

 

1.Лялька Лея
2.Автор: Статнік Анна Анатоліївна
3.Іграшка – образ
4.Діти віком від 2 до 7 років
5.Виготовлена з екологічної тканини та ниток з мішковини. Розмір 40 см.
6. Іграшки є важливою складовою процесу пізнання світу та зростання. Малі діти використовують іграшки та граються, щоб розвиватися, рости, пізнавати причини та наслідки, досліджувати взаємовідносини і розвивати навички, що знадобляться їм у дорослому житті. Лялька — модель людини, лялька як персона широко використовується у дошкільному віці. Для дитини лялька найкращий друг.
Функціональність іграшки:

  • емоційне налаштування на заняття;
  • формування слухової уваги, фонематичного слуху;
  • розвиток лексико-граматичної будови мови;
  • розвиток мовленнєвої та пальчикової моторики;
  • знайомство з сенсорними відчуттями;
  • розвиток складової структури слова;
  • активізація словника дитини за різними лексичними темами (за допомогою іграшок - декорів, карток-картинок);
  • розвиток зв’язного мовлення дитини, уміння вести діалог;
  • розвиток творчого мислення, креативності;
  • сприяє ознайомленню дітей із народними звичаями та предметами народного вжитку

СКАЧАТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ >>>

Рисунок7

Рисунок1

Рисунок2

Рисунок3

Рисунок4

Рисунок5

Рисунок6

HAT